استاندار آذربایجان‌ شرقی:
استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به رصد مداوم حادثه آتش‌سوزی در جنگل های ارسباران، اعلام کرد: تلاش برای هماهنگی نهادهای مسئول برای مدیریت و مهار آتش، دغدغه و اولویت اصلی ماست.
کد خبر: ۷۷۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 23 August 2019

محمدرضا پورمحمدی افزود: شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان شرقی از نخستین ساعات وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان خداآفرین با همه امکانات در دسترس برای مدیریت این حادثه ناگوار تلاش کرده است.

وی با اشاره به اعزام صدها نفر از نیروهای نظامی و کارگران مجتمع معدن مس سونگون به منطقه ارسباران و مشارکت مردم محلی برای مهار آتش، اظهار داشت: علاوه بر این، همه امکانات و تجهیزات اطفای حریق در دسترس برای تسریع در مهار آتش به منطقه ارسال شده است.

وی یادآوری کرد: آتش سوزی در سه روستای خانقاه، کلوانق و مرداناقوم شهرستان خداآفرین صبح امروز با تلاش نیروهای حاضر در منطقه مهار شد و کار به مرحله لکه‌گیری رسید، اما وزش بادهای عصرگاهی آتش زیر خاکستر را دوباره شعله‌ور کرد که خوشبختانه این بار نیز شعله‌های آتش با ایثار و از خودگذشتگی نیروهای انسانی حاضر در محل حوالی ساعت ۲۲ امشب مهار شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعزام اکیپ‌های مختلف آتش‌نشانی از تبریز به منطقه ارسباران، ادامه داد: با وزیر دفاع، فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان سپاه و ارتش نیز مذاکره شده تا فردا بالگرد آتش‌نشانی برای خاموشی هر گونه آتش‌سوزی احتمالی و نیز لکه‌گیری به منطقه اعزام شود.

وی نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی درست به افکار عمومی و جلب مشارکت مردمی برای تسریع در مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ها و منابع طبیعی استان را مهم دانست و اضافه کرد: رسانه ها می توانند با کاستن از نگرانی افکار عمومی در مدیریت این حادثه پیش‌بینی نشده، نقش ویژه ای ایفا کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه شخصا از نخستین ساعات وقوع آتش سوزی در جنگل های ارسباران پیگیر مدیریت این حادثه در سطوح استانی و کشوری بوده است، بر لزوم هم افزایی نهادهای مسئول، رسانه ها و افکار عمومی در این گونه موارد تاکید کرد.

وی گفت: بر این اساس رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز برای پیگیری حادثه و کمک به مدیریت آن با استفاده از امکانات محلی و کشوری در تبریز حضور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار