بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «رکورد ایرانی‌ها در ساخت استیکر جنسیرصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۱ 16 August 2015
جزئیات برنامه دولت برای پول‌های آزاد شده

یک مقام مسئول دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به پرداخت اعتبارات عمرانی سال جاری اظهار داشت: عملکرد سه ماهه نشان می‌دهد که حدود 2600 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی ملی و استانی پرداخت شده و تا پایان هفته آینده نیز حدود 4 هزار و 500 میلیارد تومان از اعتبارات این بخش پرداخت خواهد شد.این مسئول دولتی در مورد چگونگی استفاده از پول‌های بلوکه‌شده عنوان کرد: بخشی از این پول‌ها مربوط به ذخیره ارزی کشور بوده و بالغ بر 30 میلیارد دلار آن سهم صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و دولت است.وی تأکید کرد: از این میزان به طور خالص 6.5 میلیارد دلار آن متعلق به دولت بوده و در حال حاضر برخی کشورها اعلام آمادگی کردند، حتی تا قبل از اجرای توافق (آذر ماه) پول‌های بلوکه‌ شده را منتقل کنند و با انتقال آنها تا پایان سال نیز این رقم صرف هزینه‌های عمرانی خواهد شد.

راه حل وزیر برای اکران«رستاخیز»

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (24 مرداد ماه) در حاشیه نشست مطبوعاتی سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) درباره تک خوانی بانوان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: درباره تک خوانی بانوان بحث زیاد شده منتها ملاک ما نظر مقام معظم رهبری است. وی همچنین یادآور شد: فیلم «رستاخیز» هم از ابتدا مورد توجه مراجع و رهبری بوده است و ایشان هم خود درباره نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل و علی اکبر (ع) مشکلی از این جهت ندیدند و در فتاوا هم مطرح کردند اما در عین حال ما بهرحال نمی‌توانیم نسبت به حساسیت برخی مراجع و علما که فتاوای فقهی متفاوتی دارند، بی اعتنا باشیم بنابراین باید اینها را هم مورد توجه قرار دهیم.جنتی اظهار داشت: راه حلی که ما امروز برگزیدیم و به خود کارگردان هم گفتیم که باید برای اکران به آن عمل کند، ما گفتیم که می‌توانند هاله‌ای از نور بر چهره حضرت ابوالفضل و علی اکبر (ع) بیندازند و فیلم هم اکران شود و هیچ مشکلی هم از این جهت نداریم. بنابراین با وجود اینکه خود صدا و سیما جمهوری اسلامی هم زیر نظر رهبری است در سریال مختار آن بخشی که مربوط به حضرت ابوالفضل است کلاً حذف و پخش نشد، بهرحال آنها هم چنین درکی را درباره رعایت حدود و شئون سایر مراجع دارند و آن را رعایت می‌کنند با وجود اینکه فتوایی در این راستا وجود ندارد.

درامد 8 میلیاردی در استخدام در آموزش‌ و پرورش

۱۷۸ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ثبت‌نام کردند و هر فرد برای ثبت‌نام ۴۸ هزار تومان به شماره حساب اعلام شده توسط سازمان سنجش واریز می‌کرد. درآمد کسب شده حدود ۸ میلیارد تومان است اما هزینه‌های واقعی برگزاری آزمون چقدر است؟به گزارش فرهنگ نیوز، طبق اعلام حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 178 هزار و 62 نفر است. هر فرد برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید 48 هزار تومان به شماره حسابی که در سایت سازمان سنجش اعلام شده بود واریز می‌کرد تا می‌توانست سایر مراحل ثبت‌نام را تکمیل کند. بسیاری از متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از هزینه بالای دریافت شده برای شرکت در این آزمون گلایه داشتند. با احتساب شرکت 178 هزار و 62 نفر و دریافت 48 هزار تومان از هر فرد حدود 8 میلیارد تومان برای برگزاری این آزمون دریافت شده است اما برگزاری این آزمون چقدر برای آموزش و پرورش و سازمان سنجش هزینه دارد؟ پیش از این سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص چرایی دریافت هزینه 48 هزار تومانی از متقاضیان ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفته بود: سازمان سنجش جداول هزینه‌ای دارد که متناسب با تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی هزینه‌ها را تعیین می‌کند. وی افزود: هر اندازه تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی افزایش یابد، هزینه‌ها کاهش می‌یابد. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس برآوردی که از تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش داشتیم و با جای‌گذاری این برآورد در جدول هزینه‌های سازمان سنجش و در نظر گرفتن هزینه‌های مصاحبه و گزینش قبول‌شدگان مبلغ 48هزار تومان را پیشنهاد کردیم. بطحایی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این هزینه برای اجرای آزمون توسط سازمان سنجش در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد و بخش بسیار کمتری برای مصاحبه و گزینش پذیرفته‌شدگان در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد در شرایطی که بسیاری از متقاضیان نسبت به دریافت هزینه 48 هزار تومانی گلایه داشتند، اعلام جزئیات هزینه‌های برگزاری این آزمون از سوی مسئولان می‌تواند بسیاری از ابهامات متقاضیان را پاسخ دهد

رکورد ایرانی‌ها در ساخت استیکر جنسی!

ایرانی‌ها باز هم رکورد زده‌اند. این بار هم داستان، همان داستان تکراری استفاده ایرانی‌ها از شبکه‌های مجازی و البته این بار موبایلی است. یک بخش ماجرا اما تکراری نیست: استفاده ایرانی‌ها از یک امکان جهانی که حالا آنها را در رتبه اول جهان قرار داده؛ ساخت استیکر یا همان شکلک‌های گرافیکی در نرم‌افزار ارتباطی تلگرام، البته نه به آن شکلی که کاربران همه کشورهای دنیا این استیکرها را می‌سازند.روزنامه شهروند با این مقدمه، افزوده است: حالا چند ماهی می‌شود که کاربران ایرانی که گفته می‌شود تعدادشان در تلگرام به پنج‌ میلیون نفر می‌رسد، در چت‌های خصوصی و گروهی، استیکرهایی را می‌بینند که با مفاهیم جنسی و نوشته‌هایی مربوط به این موضوع طراحی شده‌اند؛ موضوعی که حالا به نظر می‌رسد پا را از مرزهای ایران فراتر گذاشته و بعد از واکنش‌های مسئولان ایرانی در این‌باره، مسئولان شرکت تلگرام را به عذرخواهی از ایرانی‌ها واداشته است؛ عذرخواهی از در اختیار قرار دادن امکان ساخت رایگان استیکر برای کاربران تلگرام و سوءاستفاده ایرانی‌ها از این امکان.خبر عذرخواهی شرکت تلگرام از مقامات ایرانی برای انتشار استیکرهای غیراخلاقی را دیروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد. «محمود واعظی» در این‌باره گفته، مدیریت نرم‌افزار تلگرام به دلیل انتشار استیکرهای غیراخلاقی توسط کاربران در این شبکه مجازی، از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرده است: «مدیریت این شبکه مجازی در ایمیلی که برای وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات ارسال کرده است متعهد شده بر اساس قوانین جمهوری اسلامی فعالیت داشته باشد و این استیکرهای غیراخلاقی را از شبکه خود برای کاربران ایرانی حذف کند.»

۱۱ روایت از ۱ دارایی

رقم های اعلام شده آغازین از میزان این دارایی ها قبل از توافق، بالا و قابل اعتنا بود، اما پس از امضای جمع بندی اولیه؛ رقم های بالا جای خود را به ارقامی بسیار کمتر داد تا مردم با اختلاف هایی فاحش در ارقام اعلام شده مواجه شوند.انتظار منطقی مردم، فعالان اقتصادی و کارشناسان این است که در مباحث حسابداری دقت کامل حاکم باشد، کمااینکه علم حسابداری، علم محاسبه قطعی است که مبنای قضاوت نیز قرار می گیرد و در آن از حدود سخن گفتن جایی ندارد. بنابراین تشتت آماری تا 176 میلیارد دلار پیام های منفی به جامعه ارسال کرده و به اعتماد بین مردم و دولت که ریشه همدلی و همزبانی است آسیب می زند.با رقم جدید اعلام شده از سوی بانک جهانی، کلکسیون ارقام متفاوت درباره میزان دارایی های بلوکه شده ایران در خارج کامل شد. روز سه شنبه – 20 مردادماه 1394 – بانک جهانی، روایتی جدید از میزان داراییهای ایران منتشر کرد. این بانک کل دلارهای بلوکه شده ایران را 107 میلیارد دلار دانست؛ و از این مقدار، عدد قابل بازگشت را 29 میلیارد دلار اعلام کرد. پیش از این رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز عدد قابل بازگشت به ایران را 29 میلیارد دلار اعلام کرده بودند.

 جای دستیار ویژه رئیس جمهور کجاست؟

حسین فریدون؛ چهره ای که هرجا رئیس جمهور حضور داشته باشد در گوشه ای از عکس ها او را هم می توان دید.برادر رئیس جمهور که حکم رسمی آن در پاستور دستیار ویژه است؛ اما نقشی بیش از این سمت و جایگاه را در دولت ایفا می کند.امروز در «آیین افتتاحیه ششمین مجمع جهانی اهل‌بیت» که رئیس جمهور برای ایراد سخرانی در جایگاه هیات رئیسه قرار گرفت به همراه او حسین فریدون هم به این جایگاه رفت و تا اتمام سخرانی رئیس جمهور بر روی صندلی هیات رئیسه نشست.اما این اولین بار نیست که فریدون در جایگاهی که نباید باشد قرار می گیرد. برای این اتفاق نمونه های زیادی در ۲ سال اخیر می توان برشمرد. مثلا حضور فریدون در اجلاسیه خبرگان رهبری در اسفندماه ۹۳ نیز امری غیر عادی بود که مورد تامل و توجه رسانه‌ها و حتی اعضای مجلس خبرگان رهبری قرار گرفت.فریدون در آن اجلاس حسین فریدون به همراه رئیس جمهور وارد صحن این مجلس شد و در جایگاه اعضای خبرگان رهبری نشست و با وجود آنکه بخشی از آن جلسه غیرعلنی و محرمانه بود اما دستیار ویژه کماکان در صحن مجلس خبرگان حضور داشت.البته حضور فریدون تنها به مراسم داخلی ختم نمی شود و در مذاکرات هسته ای نیز شاهد حضور او در کنار تیم مذاکره کننده بودیم تا جائی که صندلی دست راست محمد جواد ظريف را تصاحب كرده بود، هر چند در رسانه ها گفته شد دلیل آن فقط انتقال پیام های مهم به رئیس جمهور به زبان سرخه ای بوده و وی در فرآیند مذاکرات نقشی نداشته است.در شرایطی که حضور مداوم و پر رنگ افراد خاص همراه روسای جمهور، در اذهان عمومی چندان سابقه خوشی ندارد، این موضوع مورد توجه قرار می گیرد که حوزه حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در نهادحکومتی کشور کجاست و آیا می توان به صرف برادر رئیس جمهور بودن در همه جایگاه‌ها حضور یافت؟

 حمایت آیت‌الله اصلاح طلبان از عارف

موسوی خوئینی‌ها، کسی که علاقه جندانی به حضور راست گرایان در جریان چپ ایران ندارد و هنوز هم رهبری «هاشمی و روحانی» را بر جریان اصلاحات بر نمی‌تابد از حامیان اصلی حضور عارف در راس لیست اصلاح طلبان برای مجلس دهم است. خوئینی‌ها که بسیاری او را مرد خاکستری اصلاحات می‌دانند، بعد از انتخابات سال 88 از رفتار سیاسی عارف انتقاد کرده بود و آن را سودجویانه تلقی کرده بود اما در جریان انتخابات ریاست جمهوری و حالا در آستانه انتخابات مجلس دهم از عارف حمایت کرده و می‌کند.موسوی خوئینی‌ها می‌خواهد با حمایت از عارف، جایگاه خود را در جریان اصلاحات بازتعریف کند. او به خوبی می‎بیند که به دلیل محدودیت‌هایی که برای سه رهبر این جریان اتفاق افتاده است، هاشمی و روحانی عملا ریاست اصلاح طلبان را در اختیار گرفته‌اند و این خوشایند، نامه نوشت: عضو مجمع روحانیون نیست.آیت‌الله خوئینی‌ها می‌خواهد که افرادی مانند سید هادی خامنه‌ای ، عارف، عبدالله نوری و بسیاری از وزرای دولت اصلاحات و نمایندگان مجلس ششم در جریان اصلاحات فعالیت پررنگ تری داشته باشند. رجعت به اصلاح طلبان اصیل، مهم ترین استراتژی مرد خاکستری اصلاحات است.خوئینی‌ها می‌خواهد با حمایت از عارف و اصلاح طلبان اصیل، جلوی تولد اصلاح طلبان دورگه را بگیرد. او بر این باور است که اصول گرایان را نمی‌شود اصلاح طلب کرد و همچنین اصلاح طلبان نیز نمی‌توانند تبدیل به اصول گرایان جدی شوند و به خاطر همین بهتر است جریان اصلاحات را با اصول گرایی حتی اصول گرایی اعتدالی مخلوط نکنیم.

وزیر احمدی نژاد که مدتهاست خبری از او نیست

روزنامه اعتماد در گزارشی در باره مهدی غضنفری وزیر بازرگانی دولت احمدی نژاد نوشت:«م. غ از وزراي دولت سابق» مرد آرام محمود احمدي‌نژاد كه با همه آرامش‌اش اما اسنادي كه روزهاي پس از كشف فساد سه هزار ميلياردي دست به دست مي‌شد از نقش او هم خبر مي‌داد.توصيه نامه‌هاي بسيار در بحث واردات كالا و يك توصيه نامه خاص براي گروه اميرمنصور آريا كه خود به تنهايي حالا نزديك به همان سه هزار ميليارد تومان رقم فساد ارزش دارد. با اين حال دولت محمود احمدي‌نژاد كه تمام شد «م. غ» هم تمام شد. نه خبري از او بود و نه زمزمه‌اي. حالا هم نه در جلسات محمود احمدي‌نژاد ديده مي‌شود و نه در نشست‌هايي كه هرازگاهي احمدي‌نژادي‌ها ظاهر مي‌شوند. با اين حال توصيه‌نامه‌هاي چند سال پيش او هنوز هم موجود است. بر اساس اسنادي كه سايت بولتن‌نيوز روز گذشته منتشر كرده است، در مهرماه ١٣٩٠ سايت رجانيوز در گزارشي با عنوان «توصيه‌نامه يك ميليارد دلاري وزير بازرگاني براي اختلاسگر بزرگ + سند» به بررسي توصيه «م. غ» پرداخت.در آن گزارش آمده بود كه آيا توصيه وزير بازرگاني متعاقب توصيه يك مقام ديگر بوده است يا وي راسا تشخيص داده كه بايد چنين توصيه‌اي بكند؟ دو سند به دست آمده، حاكي از نامه‌نگاري وزير وزارت بازرگاني وقت با رييس كل بانك مركزي، براي افزايش سقف اعتباري يك ميليارد دلاري در بانك ملي براي يكي از شركت‌هاي اقماري گروه اميرمنصور آريا و همچنين مستثني شدن يكي ديگر از اين شركت‌هاي اقماري از شمول بسته سياستي- نظارتي شبكه بانكي در سال ۸۹ شده است. اين در حالي است كه شگرد شركت توسعه سرمايه‌گذاري امير منصور آريا كه برادران اميرخسروي موسسان آن را تشكيل مي‌دهند، تاسيس شركت‌هاي اقماري و فعاليت گسترده اقتصادي به‌واسطه اين شركت‌ها با استفاده از ارتباطات گسترده خود بوده است.در همين حال، «م. غ»، با صدور درخواست نامه‌اي به محمود بهمني، رييس كل بانك مركزي، از وي درخواست كرده است كه با توجه به اينكه شركت «تجارت گستران منصور» از شركت‌هاي اقماري موسسه اميرمنصور آريا، به عنوان مباشر وزارتخانه متبوعش در امر تامين گوشت قرمز، مرغ، كنجاله سويا و ذرت نزد بانك ملي به شمار مي‌رود و با توجه به اينكه سقف اعتباري تخصيص يافته براي اين شركت نزد بانك ملي تكميل شده و به اتمام رسيده است، بانك مركزي با گشايش اعتبار مجددي به سقف يك ميليارد دلار خارج از سقف اعتباري موجود در بانك ملي براي اين شركت موافقت كند. البته تخلفات فرد مذكور به همين جا ختم نشده است و زمزمه برخي تخلفات ديگر در واردات كالا از سوي «م. غ» شنيده مي‌شود.


حضور کاندیدای اصولگرایان در استان اصلاح طلبان

صفحه اینستاگرام صدای ملت نوشت: مهم‌ترین مقامی که در روزهای منتهی به ضرب‌الاجل استعفا، از مسئولیت خود کنار رفت٬ محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم بود. هنوز خبری از حوزه احتمالی حضور صالحی‌منش منتشر نشده٬ اما اخبار تایید نشده حاکی از آن است که او به استان یزد خواهد رفت تا در شهری که عموما رای بالایی به اصلاح‌طلبان می‌دهد، به عنوان یک نیروی اصولگرا٬ وزنه را به سود جناح راست سنگین‌تر کند. آنهم در شرایطی که استان یزد همواره از مناطقی بوده که مدیران زیادی را به خود اختصاص داده بود و همواره اوضاع سیاسی این استان با هیجان و تنش بالایی دنبال می‌شود.




20 درصد کرسی های مجلس برای زنان

فرزانه ترکان عضو هیأت رئیسه حزب کارگزاران سازندگی گفت: من فکر می کنم افرادی که به مجلس می روند باید بسیار هوشمندانه رفتار کنند و افرادی که تعهد و تخصص کافی را دارند به میدان بیایند و کاندیدا شوند. قطعا افراد جامعه، نهادهای ملی و دولت هم از آنها دفاع می کنند تا بتوانند رأی حداکثری بیاورند و ما بتوانیم حداقل امیدوار باشیم که 10 تا 20 درصد از کرسی های مجلس شورای اسلامی را به دست بیاوریم. وی در پاسخ به سؤالی در مورد اولویت اصلی بانوان پس از راهیابی به مجلس شورای اسلامی گفت: من فکر می کنم که باید مهم ترین مسأله سر و سامان دادن به بحث اخلاقی – اجتماعی باشد. اگر بخواهیم مشکلات و انحرافات اخلاقی و فسادهایی که متأسفانه بعضا در جامعه اتفاق می افتد را از بین ببریم، به هیچ وجه بدون مشارکت زنان که نماینده 50 درصد از افراد جامعه هستند در این زمینه نمی توانیم موفق شویم. بنابر این قبل از اینکه بخواهیم زنان را وارد بحث های سیاسی، روابط بین الملل و کارهای اقتصادی کنیم، اول از همه باید از هوش، فکر و تجربه آنها در اصلاح وضعیت اخلاقی و اجتماعی جامعه استفاده کنیم.




روایت جلیلی از داستان پادشاه لخت

صفحه اینستاگرام منسوب به سعید جلیل در مطلبی نوشت: یک بار کسی در خیابان از من پرسید: این چند تا سانتریفیوژ این قدر ارزش دارند که برایشان این همه هزینه کنیم؟ پاسخ دادم بروید از آنهایی بپرسید که برای گرفتن این چند سانتریفیوژ از ما اینقدر در دنیا سر و صدا راه انداخته اند! واقعا چرا موضوع هسته ای ایران و چند سانتریفیوژ برای آنها اینقدر اهمیت پیدا کرده؟ آیا آنها که خودشان هزاران کلاهک هسته ای دارند نگران چند سانتریفیوژ ما هستند؟ خیر! آنها نگران این هستند که ایران دارد برای دیگر کشورهای دنیا الگویی را شکل میدهد که نه تنها آنها را به چالش میکشد بلکه در عین مقاومت پیشرفت هم میکند. این همان چیزی است که در افسانه های کهن بسیاری از ملت ها هست که نکند کسی داد بزند پادشاه لخت است و همه متوجه بشوند و بفهمند آن تصویری که از پادشاه و کدخدا نزد خود ساخته اند واقعیت ندارد، بلکه میتوان در برابر او هم ایستاد و موفق شد. لذا اینکه میگوییم رمز پیشرفت همان مقاومت است یک شعار نیست بلکه واقعا با مقاومت و ایستادگی مقابل زورگویان است که میتوان به پیشرفت رسید.

واکنش همسر داود رشیدی به یک نامه

احترام برومند در تماسی با خبرنگار سینمایی ایسنا، گفت: متأسفانه اخیرا نامه‌ خیلی زشت و مستهجنی منتسب به داود رشیدی خطاب به یکی از کارگردانان کشورمان در فضای مجازی منتشر شده که بدین وسیله آن را تکذیب می‌کنم. وی ادامه داد: هیچ وقت آقای رشیدی چنین نامه‌ای را ننوشته و ایشان حتی در بدترین شرایط هم چنین واکنش‌هایی نداشته‌اند. امیدوارم دیگر شاهد این بداخلاقی‌ها در فضای مجازی نباشیم و از این فضا به جای تخریب مردم در جهت درست استفاده شود. چندی پیش پس از انتشار نادرست مصاحبه ای از «فرج الله سلحشور» درخصوص حضور بازیگران خارجی در سینمای ایران و واکنش منفی برخی سینماگران به آن، یادداشتی به نقل از «داوود رشیدی» با ادبیاتی نامناسب در فضای مجازی منتشر شد که رشیدی نگارش این یادداشت را تکذیب کرد و گفت: با خواندن متن مشخص است که این متن از طرف بنده نبوده است.

واکنش معاون رئیس جمهور به شکایت های زنجیره ای مردان احمدی نژاد

مجید انصاری معاون امور مجلس رییس دولت یازدهم در خصوص شکایت های مطروحه از سوی یاران احمدی نژاد علیه مسئولان دولتی تصریح کرد: تصور می کنم اقدام آقای احمدی نژاد و تیم شان فرار رو به جلو است چون به خوبی می دانند چه حجمی از تخلفات و شکایات در راه است و دولت بنا ندارد کوچکترین اغماضی نسبت به حقوق مردم بکند. حتما پیگیری خواهد کرد. وی تاکید کرد: شکایت آقای احمدی نژاد از دکتر جهانگیری فرصت مناسبی را به وجود آورده است تا بسیاری از حقایقی که دولت بنا بر ملاحظاتی مطرح نمی کرد را عنوان کند. دولت اعتقاد داشت که طرح و بازگو کردن آنها ممکن بود بحث سیاه نمایی مطرح شود اما حالا که آقای احمدی نژاد و دوستان شان این فرصت را فراهم کردند دولت و آقای جهانگیری استقبال کردند. وی خاطر نشان کرد: در این زمینه مدارک کافی را ارائه خواهد شد. رسیدگی قضایی به این موضوعات علاوه بر اینکه به استیفای حقوق مردم منتهی خواهد شد، موجب روشنگری و آگاهی مردم نسبت به آن چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است، می شود.

جبهه پیروان لیست انتخاباتی نمی دهد

محسن کوهکن رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: لیست‌های انتخاباتی تهران و ۵ کلان شهر کشور پس از قطعی شدن فرآیند همگرایی اصولگرایان باید مشخص می‌شود و ستاد انتخابات جبهه پیروان به این موضوع ورود پیدا نکرده و نمی‌کند. وی ادامه داد: عنوان "لیست انتخابات" در فرآیند همگرایی با دیگر سلایق حرف صحیحی نیست و فقط در مورد تهران و ۵ کلان شهر کشور، بستن لیست مطرح است و این لیست نیز از دل همگرایی و تفاهمی که سلایق مختلف اصول‌گرایی دارند، بیرون می‌آید. کوهکن گفت: با توجه به اینکه سلایق مختلف اصول‌گرایی به سمت و سوی همگرایی پیش می‌روند، به صورت طبیعی آنچه از آن به عنوان لیست یاد می‌شود باید ماحصل این تلاش‌ها و ارتباطات باشد. وی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: این ستاد و مجموعه ۱۸ تشکل جبهه پیروان به دنبال این است که براساس مبانی اصول‌گرایی که در منشور ۲۴ گانه وجود دارد، موارد و مصادیقی که با مفاد منشور سازگاری دارد را کشف کرده و به کسانی که برای انتخابات فعال هستند خدمات ارائه دهد. البته این خدمات مادی و مالی نیست بلکه مشورت‌ها و کمک‌‌های فکری خواهد بود. رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان اظهار داشت: در ستاد انتخابات جبهه پیروان در حال حاضر در حال رصد فعالان در عرصه انتخابات هستیم و قصد داریم عناصری که از لحاظ تقوا، تخصص و تعهد به درد مجلس می‌خوردند را کشف کنیم.


احضار احمدی مقدم به دادگاه 

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه با بیان اینکه قضیه احضار شدنم به دادگاه را از طریق سایت های خبری مطلع شدم، افزود: از دیدگاه های روح الامینی مطلع هستم. وی ادامه داد: مراحل رسیدگی به پرونده کهریزک در بخش انتظامی به پایان رسیده و تصورم این است روح الامینی از اظهارات ما به عنوان گواه بهره ببرد. احمدی مقدم گفت: تاکنون یکی دو مصاحبه درمورد پرونده کهریزک با خبرنگاران داشته ام. فرمانده سابق نیروی انتظامی تصریح کرد: با خانواده روح الامینی جلسه داشته ام و آنان در جریان امور هستند. وی افزود: موضوع ما روشن است و هر زمانی که دادگاه از من نظر بخواهد، اطلاعاتم را در اختیار دستگاه عدالت خواهم گذاشت.

قدرت خرید بازنشستگان 47 درصد کاسته شده

محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری روز شنبه با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار شاغل تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستند، افزود: یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۲۴۰ بازنشسته حقوق بگیر نیز از این صندوق مستمری می گیرند. همچنین در سال ۹۴ حقوق پرداختی به این افراد (بازنشستگان و شاغلین) ۲۱ هزار میلیارد تومان بوده است. وی گفت: افزایش تورم در دولت های نهم و دهم باعث شد تا قدرت خرید بازنشستگان به شدت کاهش پیدا کند به طوری که به ۶۷ درصد رسید که البته با در نظر گرفتن یارانه پرداختی ۲۰ درصد آن کاهش و در نهایت ۵۰ درصد کاهش قدرت خرید داشته اند اما در دو سال اخیر به دلیل کاهش تورم و افزایش حقوق و دستمزد بیش از نرخ تورم یا به همان اندازه باعث شده که قدرت خرید مردم رو به افزایش رود و ۳ تا ۴ درصد این مقدار جبران شده و به حدود ۴۷ تا ۴۸ درصد رسیده است.

جایزه ۱۱۰ هزار دلاری ویکی‌لیکس برای اسناد تجاری اروپا و آمریکا

ویکی‌لیکس در تلاش است تا به اسناد تجاری آمریکا-اروپا دسترسی یابد، و برای موفقیت در این هدف تلاش دارد با کمک گرفتن از منابع مختلف بودجه ۱۱۰ هزار دلاری مورد نیازش را تامین کند. براساس گزارش CNN، اين وب‌سايت اعلام كرد در تلاش است با فراهم كردن جايزه‌اي 110 هزار دلاري جزئياتي درباره پيمان تجاري و سرمايه‌گذاري ترنس-آتلانتيك (Transatlantic Trade and Investment Partnership) به‌دست آورد، پيمان تجارت آزادي ميان آمريكا و اتحاديه اروپا كه هنوز به تاييد نهايي نرسيده‌است. تاكنون نزديك به 25 هزار دلار از مبلغ جايزه توسط اهدا كنندگاني مانند ويوين وست‌وود طراح مد و لباس، يانيس واروفكيس وزير اقتصاد پيشين يونان و جولين اسانژ بنيان‌گذار ويكي‌ليكس تامين شده‌است. اين پيمان كه همواره با بحث و جدل‌هاي فراواني همراه بوده‌است، درحالي همواره مخفي نگه داشته‌ شده كه آمريكا و اتحاديه اروپا در تلاشند برسر تعيين مقررات و ضوابط آن به موافقت برسند.




حواشی عجیب‌ترین مراسم تجلیل!

در مراسمی که تحت عنوان بزرگداشت روز خبرنگار و به‌منظور تجلیل و تکریم اصحاب رسانه و خبرنگاران در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، تعدادی از مدیران کل ادارات، کارکنان استانداری، پرسنل صداوسیما و کارشناسان هواشناسی این استان مورد تجلیل قرار گرفتند!

اعلام سود سالانه یکی از مجموعه‌های تفریحی بنیاد مستضعفان

مجموعه تفریحی ورزشی توچال به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضفعان درآمد سال 93 خود را حدود 15 و نیم میلیارد تومان با سودی نزدیک به 6 میلیارد تومان اعلام کرد.



خبرنگار بی‌بی‌سی در نماز جمعه تهران

«کیم‌ گاتاس» خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی با حضور در نماز جمعه تهران، به مصاحبه با نمازگزاران پرداخت. «کیم گاتاس» خبرنگار لبنانی‌الاصل شبکه بی‌بی‌سی به‌همراه «نیکی رابرت میلارد» فیلم‌بردار استرالیایی و «دیزی آنا الیزابت مور» تهیه‌کننده روز چهارشنبه جهت تهیه گزارش از سطح شهر تهران و مصاحبه با مسئولان به ایران سفر کرده است. در سال 88 روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی بیانیه‌ای با توجه به عملکرد سرویس جهانی بی‌بی‌سی در تحریف اخبار مربوط به کشورمان به خصوص اخبار انتخابات و حمایت و تحریک غیرمستقیم آشوبگران برای ادامه تخریب اموال عمومی، اخراج خبرنگار دائم این شبکه از ایران را اعلام کرد.

حقوق شهردار تهران چقدر است؟

حقوق و مزایای مسئولین و مدیران ارشد کشور همواره یک موضوع جذاب و البته سوالی است که معمولا با پاسخ روشنی روبرو نمی شود، شهرداران کلانشهر ها از جمله مدیرانی هستند که به واسظه نوع کار و سمت خود همواره مورد توجه رسانه ها و افکار عمومی قرار دارند و هر از گاهی بازار شایعات در مورد مسائل مالی و خانوادگی آنها داغ می شود. با این همه اگر به جزئیات ردیف های گزارش تفریغ بودجه سال 93 نگاهی بکنیم ردیفی حقوق و مزایای در نظر گرفته شده و پرداخت شده شهردار تهران را به صورت شفاف اعلام کرده است. به گزارش خبرنگار بلدیه، در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران که از طرف شهرداری به صورت رسمی به شورای شهر ارائه شده نشان می‌دهد، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در سال ۹۳ در مجموع ۱۲۳ میلیون و ۲۵۶ هزار تومان به صورت رسمی از شهرداری دریافت کرده است. بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۳، در این سال برای شهردار تهران ۷ میلیون تومان در ماه حقوق درنظرگرفته شده بود که میزان پرداختی به محمدباقر قالیباف، ۴ میلیون و ۴۳۸ هزار تومان بوده اما در بخش مزایا هم برای شهردار تهران ۷۵ میلیون تومان مزایا در نظرگرفته شده بود که ۷۰ میلیون تومان از آن پرداخت شده است. بر این اساس شهردار تهران در سال ۹۳ در مجموع ۱۲۳ میلیون و ۲۵۶ هزار تومان دریافت کرده است.



جمع پایداری‌ها در کمیته امداد جمع می‌شود

سه عضو حزب جبهه پایداری به عنوان مدیران ارشد کمیته امداد امام خمینی(ره) منصوب شدند. «سید محمد رضا حسینی»، «علیرضا عسگریان» و «میر هاشم موسوی» که اعضای شورای مرکزی حزب جبهه پایداری هستند در هفته های اخیر از سوی پرویز فتاح به عنوان مدیران ارشد کمیته امداد امام خمینی(ره) منصوب شده اند. با حکم فتاح، علیرضا عسگریان به عنوان «معاون اداری و مالی»، سید محمد رضا حسینی به عنوان «مشاور و مدیر کل حوزه ریاست» و میر هاشم موسوی «رئیس مرکز آموزش و پژوهش» کمیته امداد امام خمینی(ره) منصوب شده اند. لازم به ذکر است این سه نفر توسط صادق محصولی به شورای مرکزی پایداری معرفی شده و از مدیران وی در وزارت رفاه و تامین اجتماعی بودند. در دوران صدارت محصولی در این وزارتخانه علیرضا عسگریان معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و سید محمد رضا حسینی مدیر کل حوزه وزارتی وزارت رفاه و تامین اجتماعی را بر عهده داشتند.



سریال خاطره‌های عجیب فائزه هاشمی

صبح خیلی عجله داشتم که زود برسم. باید به حدنصاب رسیده و دفاع می‌کردیم. با اینکه ما یک اقلیتی قوی بودیم، اما لب مرز بودیم. به یاد دارم در ماشینم یک سوسک پیدا شد. من تنها بودم و راننده! کنار خیابان ایستادم محافظ نداشتم. به محافظ بابا زنگ زدم که بیاید، یکی از نماینده‌ها به من زنگ می‌زند که کجایی؟ چرا نمی‌رسی؟ الان جلسه شروع می‌شود. من هم خجالت می‌کشیدم که بگویم کنار خیابان نشسته‌ام و منتظرم کسی بیاید و سوسک را بکشد. بالاخره یکی آمد، سوسک را کشت و من توانستم به مجلس بروم.


چرا فائزه و مهدی هاشمی به انگلیس رفتند؟

فائزه هاشمی درباره چرایی سفر خود و برادرش - مهدی - به انگلیس توضیح داد. او همچنین تاکید کرد که خانه ثابتی در انگلیس نداشته است. وی در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفت، نه؛ من در انگلیس جایی ندارم. جریان این بود؛ هنگامی که من در انتخابات مجلس ششم رأی نیاوردم و از بسیاری فعالیت‌ها کناره گرفتم فرصت خوبی بود تا به خودم برسم. مسئولیتی نداشتم و فعالیت‌هایم کم شده بود. یکی از نیازهایی که همیشه احساس می‌کردم، یادگیری خوب زبان انگلیسی بود. به دلیل فعالیت‌هایم در فدراسیون اسلامی ورزش زنان که یک تشکیلات بین‌المللی بود خیلی نیاز داشتم. در ایران هم خیلی معلم خصوصی و کلاس زبان داشتم، ولی مفید نبود. فکر کردم فرصت خوبی است که به انگلیس بروم تا زبانم تقویت شود. علاوه بر این خواستم تا خارج از کشور در یک مقطع تحصیلی درس بخوانم و تجربه جدیدی کسب کنم. به این دلایل رفتم. هیچ جایی هم نداشتم. چهار سال‌ و نیم بیرمنگام بودم. شش ماه کلاس زبان رفتم و بعد هم یک سال، فوق‌لیسانس حقوق‌ بشر خواندم. خانه هم اجاره‌ای بود. دو سال اول خانه‌ای داشتم که بعد از تصمیم صاحبخانه برای فروش آن، خانه‌ای دیگر اجاره کردم. یک آپارتمان 70 متری دوخوابه. مهدی مأموریت داشت برای سرزدن به دانشگاه‌های آزاد خارج از کشور، یعنی با این هدف از ایران خارج شد. وقایع بعد از سال 88 بود. شرایط حاد شد و حملات زیادی به او صورت می‌گرفت. بزرگان مشورت دادند که برنگردد. مهدی وقتی دید که قرار است برخلاف میل خودش بماند، از فرصت استفاده کرد و برای گرفتن دکترا وارد دانشگاه آکسفورد شد.


صدا و سیما حرف‌های امام جمعه را سانسور می‌کند؟

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مطمئن نیستم صداوسیمای خوزستان این بخش از خطبه را پخش کند، افزود: به صراحت می گویم در جامعه امروز یک صدایی به گوش می رسد که ندای شیطان است و حرفش این است که به امریکا به عنوان شیطان بزرگ نگاه نکنید. این صدایی است که می خواهد ملت را از راهی که امام راحل فرموده و امام حاضرمان بر آن تاکید دارد منحرف کند. حجت الاسلام والمسلمین حاجتی تصریح کرد: باید چشم ها را باز کرد و هوشیار بود. این یک واقعیت است که امروزه باید مراقب امریکایی ها و یک جریان واداده داخلی باشیم، گروهی که در صفحه اول روزنامه های زنجیره ای خود عکس های بزرگ اوباما و جان کری را چاپ می کنند. چنان به عشق و علاقه مطلب می نویسند که گویا از دایی زاده و عموزاده های مهربان خود یاد می کنند.



سیانور در آب‌های تهران

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی بسیج پرس از فعالیت جواهرسازی های غیر مجاز گفت که آب فاضلاب را آلوده به مواد سمی سیانور می کنند و عموم مردم را به کام مرگ می کشانند. علیرضا خسروی با اشاره به اینکه کانال های ساخته شده برای انتقال آب های آلوده توسط سازندگان غیر مجاز طلا صورت گرفته است گفت: این کانال های مخفی راهی برای خروج آب های آلوده جواهرسازان از داخل پاساژها به بیرون است.
وی تاکید کرد: اینگونه تولیدکنندگان و سازندگان طلا افراد شناخته شده ای نیستند و برای فرار از مالیات، مراکز مسکونی را به این کارگاه ها تبدیل کرده و در آن فعالیت می کنند که اگر جلوی آن ها گرفته نشود این مایه ی سمی خطرناک بیش از این در آب های فاضلابی پخش می شود و علاوه بر اینکه میوه ها و سبزی ها را سمی می کند باعث مرگ بسیاری از مردم خواهد شد.


کوه‌خواران وابسته به قدرتند
محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی پرونده تخلفات کوه‌خواری در کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: موارد و پرونده‌ها در زمینه کوه‌خواری همچنان در کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار می‌گیرد.وی‌ با بیان اینکه عمده موارد کوه‌خواری در مناطقی چون کلاردشت، شهرهای شمالی و دماوند به چشم می‌خورد. افزود: عوامل کوه‌خواری و زمین‌خواری مشترکا باهم فعالیت می‌کنند و همگی به دنبال سوء استفاده از منابع طبیعی هستند.رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه عمده سوء استفاده‌گری از منابع طبیعی چون کوه و زمین به دنبال سوءنظارت‌ها و برخوردها شکل می‌گیرد، تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان به صراحت گفت که چه اشخاصی پشت‌پرده زمین‌ و کوه‌خواری در کشور هستند و یا در این زمینه ذی‌نفع می‌باشند؛ چرا که این اشخاص با واسطه‌گری به منافع خود دست پیدا می‌کنند.رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه عاملان تخلف در زمینه کوه و یا زمین‌خواری عوامل وابسته به قدرت هستند، تاکید کرد: عمده عواملی که در زمینه زمین و کوه‌خواری مرتکب تخلف می‌شوند از ثروتمندان بوده و قدرت لازمه را برای فشار بر خواسته‌هایشان دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار