کد خبر: ۷۷۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۱ 24 August 2019

هرمزگان برای جامه عمل پوشاندن به خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم‌اش، نیازمند نیروهای مدیریتی دلسوز و جوان است و برای رسیدن به این آرمان شهر باید به اجماع قدرت در دستان عده‌ای خاص پایان داد.
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از دلفین، صفحه شطرنج سیاست در کشور و به تبع آن در استان هرمزگان همواره مهره‌هایی تقریباً ثابت داشته است و افراد در روندی جایگشتی پست‌هایشان را با هم عوض می‌کنند. فرماندار، استاندار می‌شود، استاندار نماینده مجلس می‌شود، نماینده مجلس، مدیرعامل فلان شرکت می‌شود و مدیرعامل سپس به وزارت‌خانه‌ای در تهرآن می‌رود و دوباره همین افراد که تعدادشان در هرمزکان به ۴۰ نفر نمی‌رسد، طی فرآیندی صندلی‌هایشان را با یکدیگر عوض می‌کنند و مردم خوش‌باور نیز گمان می‌برند که با تغییر صندلی این افراد گره‌ای از مشکلات‌شان حل خواهد شد.

ریه‌های هرمزگان در انتظار هوای تازه

وضعیت راه‌های روستایی، فاضلاب بندرعباس، زیرساخت‌های فرهنگی، وصول مازاد مالیات، بهبود شرایط مبادلات اقتصادی مرزنشینان، توجه صنایع به استخدام نیروهای مقیم، توسعه‌ی گردشگری، بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی، تبدیل بخش‌هایی از هرمزگان به مناطق آزاد، حل معضل قاچاق با توسعه‌ی بازارچه‌های مرزی و صدها مطالبه‌ی دیگر سال‌هاست که در دل هرمزگان نشینان مانده و هر فردی که نیاز به رای مردم دارد یا می‌خواهد با جلب محبوبیت و همراه‌سازی اقبال عمومی پستی بگیرد سوار بر موج این مطالبات می‌شود و باد در گلو می‌اندازد و دوباره همین مطالبات را تکرار می‌کند.
مردم نیز فراموش می‌کنند که آقای نماینده‌ی فعلی همان فرماندار سابق است، آقای معاون وزیر همان نماینده‌ی سابق است، آقای فرماندار همان مدیرکل سابق است و همه همان افرادی هستند که در روند آزمون و خطا جسارت، قدرت برنامه ریزی و ظرفیت‌هایشان را نشان داده‌اند.
حال که موج اعتماد به نیروی جوان در کشور به راه افتاده و در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب نیز از سوی رهبر فرزانه انقلاب بر آن تأکیده شده است، باید از مدیران و نمایندگان مسن، افراد کم‌بازده، نطق‌های آتشین پوشالی و نیروهای اخت‌شده با فرآیند اداری و بروکراتیک فاصله گرفت و مردم موظف‌اند با رأی و بازتاب‌های رسانه‌ای این موضوع را برجسته کنند. حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با دانشجویان بیان داشتند که مجموع آحاد ملّت و کشور مأموریت دارند انقلابشان را حفظ کنند؛ این وظیفه‌ی همه‌ی ما است؛ اما جوان پیش‌ران است، موتور حرکت است.
با این اوصاف ما موتورهای محرک و پیش‌ران های اجتماعی‌مان را نباید فراموش کنیم. افراد خوش‌نامی که همواره در سایه قرار گرفته‌اند را نباید فراموش کنیم. اصلا شایسته نیست که میزهای مدیریتی و تریبون‌های نمایندگی همواره در دست افرادی باشد که انگار تنها دلبستگی‌شان همین میزها شده است و دغدغه‌ها و مطالبات روستانشینان میناب، مردم نجیب هرمز، دریادلان جاسک، ادب‌دوستان بستک و سخت‌کوشان حاجی‌آبادی را فراموش کرده اند.
اگر بندرعباس قرار است دروازه اقتصادی کشور، شهر بنزین ایران، قطب فولاد کشور، شهر آلومینیوم، مقر کشتی‌سازی داخلی و شاه‌راه ترانزیتی کشور باشد با این مدیران نفعی نصیب هرمزگان‌نشینان نخواهد شد و باید همان‌گونه که نمایندگی ولی‌فقیه در استان به نیرویی جدید، جوان و خوش‌فکر سپرده شد در دیگر رده های مدیریتی و تصدی‌گری نیز شاهد ورود هوای تازه به ریه‌های هرمزگان باشیم.
امید که هر فردی که پستی را در این خطه از ایران همواره سرفراز قبول می‌کند، به سنگینی بار وظیفه واقف و دل در گرو خدمت به خلق داشته باشد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار