معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از کشف یک انبار احتکار روغن موتور در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۷۷۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 24 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدابراهیم صداقت گفت: با تماس تلفنی یکی از شهروندان در خصوص گرانفروشی روغن موتور در یکی از واحد‌های تعویض روغنی در سطح شهر شیراز، بازرسان به این واحد مراجعه کردند و با انجام خرید صوری متوجه صحت گزارش شدند.

او افزود: در این خرید بازرسان متوجه شدند این واحد دارای یک انبار در پشت واحد صنفی می‌باشد که در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده و در آن روغن موتور در حجم بالا انبار شده است.

صداقت اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل سازمان حمایت و بر اساس ماده ۴ قانون نظام صنفی، تخلف احتکار برای این واحد محرز و پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۴۰۸ میلیون و ۹۷۴ هزار ریال تشکیل شد.

او ادامه داد: از این انبار یک هزار و ۵۴۰ گالن روغن موتور ۴ لیتری، ۳۰ گالن روغن موتور ۲۰ لیتری، ۲۸۹ قوطی واسکازین کشف شد.

معاون بازرسی سازمان صمت یادآور شد: پرونده این احتکار برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

صداقت با اشاره به افزایش قیمتی که اخیراً در روغن موتور خودرو رخ داده، اضافه کرد: به دنبال این افزایش قیمت نظارت بر بازار عرضه این محصولات تشدید شده است.

او عنوان کرد: با هرگونه گرانفروشی و یا احتکار این محصولات در بازار با جدیت برخورد خواهد شد. این مقام مسئول از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ (ستاد خبری سازمان صمت) اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار