سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها در راستای اجرای فروش اموال و دارایی خودشان تعلل می‌کنند، گفت: از دیوان محاسبات درخواست کردیم اسامی بانک‌های متخلف را اعلام کند.
کد خبر: ۷۷۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 24 August 2019

تابناک فارس به نقل از آنا:رحیم زارع  درباره نظارت مجلس بر فروش اموال بانک‌ها اظهار کرد: مجلس با مصوبه‌ای بانک‌ها را مکلف کرد که برای رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور املاک تملیکی و مازاد بر نیاز خود را بر مبنای قیمت پایه مزایده به فروش برسانند.

وی افزود: بانک‌ها تا پایان سال جاری فرصت دارند برای کمک به تأمین نقدینگی، تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی و چابک‌سازی، املاک مازاد خود را واگذار کنند و در سال آینده اموال مازاد بانک‌ها صفر شود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه بانک‌ها نباید بنگاه‌داری کنند و رقیب بخش خصوصی شوند، تصریح کرد: افزایش سرمایه بانک‌ها در قدرت تسهیلات‌دهی به بخش تولید بسیار مؤثر است؛ اما متأسفانه قانون به سرعت اجرا نمی‌شود.

زارع گفت: سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات باید به موضوع ورود کرده و نحوه اجرای قانون را بررسی کنند تا در صورتی که بانک‌ها از اجرای قانون سرباز زنند با بانک‌های متخلف برخورد شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی بانک‌ها با این توجیه که مشتری نیست و عده‌ای می‌خواهند اموال دولت را با قیمت ارزان خریداری کنند و این باری صرفه بانک نیست، در اجرای قانون تعلل می‌کنند، به‌هر حال اینکه اراده‌ای از سوی مدیران بانک‌ها برای اجرای قانون وجود نداشته باشد، پذیرفتنی نیست.

وی با تصریح اینکه در سال پایانی مجلس دهم کلید زدن تحقیق و تفحص در این زمینه کارساز نیست، خاطرنشان کرد: نزدیک‌ترین مسیر این است که دیوان محاسبات نام بانک‌های متخلف را در صحن مجلس اعلام کند تا در چهارچوب آیین‌نامه آنها را به قوه قضائیه معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار