عصبانیت آندره استراماچونی از شرایطش در تیم استقلال و صحبت‌هایی که وی در پایان بازی با ماشین سازی بر زبان آورد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین المللی بخصوص رسانه‌های ایتالیا داشته است.
کد خبر: ۷۷۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 24 August 2019

آبروریزی بین‌المللی استقلال بعد از عصبانیت استرا

 

تابناک / در پایان دیدار استقلال با ماشین سازی در هفته نخست لیگ برتر فوتبال بود که آندره استراماچونی سرمربی استقلال به شدت از نداشتن مترجم گلایه کرد و این اقدام را «بی احترامی» به خودش دانست. وی حتی در پایان صحبت هایش به یکباره ضربه ای به صندلی زد و سالن نشست خبری را ترک کرد.

این صحبت های استراماچونی بازتاب گسترده ای در رسانه های ایتالیایی داشته و به نوعی آبروریزی بین المللی را شکل داده است.

روزنامه «کوریرا دلااسپورت» با انعکاس صحبت های سرمربی استقلال، حرکت او و ضربه زدنش به صندلی را به حرکت «آلبرتو ماسلانی» سرمربی سابق ساسولو و پالرمو تشبیه کرد و نوشت: «استقلال در اولین بازی لیگ ایران مقابل ماشین سازی شکست خورد اما مشکل استراماچونی چیز دیگری بود.»

این روزنامه همچنین به نقل از استراماچونی نوشت که نداشتن مترجم به وی بی احترامی بوده ولی تسلیم نمی شود. کوریرا دلااسپورت همچنین در پایان نوشت: «سرمربی سابق اینتر در پایان نشست خبری صندلی خود را به زمین انداخت و رفت؛ حرکتی شبیه به ماسالانی یا تراپاتونی.»

 

اما روزنامه «گازتا» ایتالیا گزارش مفصل تری از مشکلات استراماچونی ارائه داده است. این روزنامه با اعلام اینکه سرمربی سابق اینتر و اودینزه نتوانسته است در اولین بازی کنار زمین با بازیکنان استقلال ارتباط برقرار کند، نوشت که استراماچونی وضعیت سورئالی را در استقلال و ایران تجربه می کند: «یک کابوس واقعی ... استراماچونی بعد از تمام تجربیات دشواری که با اودینزه، پاناتیاکوس و اسپارتاپراگ داشت، با استقلال که در لیگ خلیج فارس بازی می کند به فوتبال بازگشت. در ابتدای نشست خبری استراماچونی تنها نشسته است. بعد از پنج دقیقه یک مترجم کنارش ظاهر و سپس طغیان ظاهر می شود. پشت پرده عصبانیت: استراماچونی تنها و بدون مترجم است.»

در ادامه این گزارش به قرارداد دو ساله استراماچونی با استقلال و همچنین تمدید آن برای سال سوم در صورت توافق اشاره و مبلغ این قرارداد سالانه ۱.۵ میلیون یورو ذکر شده است.این روزنامه به مشکلات استراماچونی در استقلال بعد از استعفای علی خطیر معاون استقلال هم پرداخته و تاکید کرده است که بازیکنان مدنظر این مربی جذب نشده اند.

آبروریزی بین‌المللی استقلال بعد از عصبانیت استرا

گازتا ادامه داده است: «استراماچونی دو مترجم دارد؛ یکی برای انتقال اطلاعات فنی در زمین و دیگری در نشست های خبری. اما قبل از بازی با ماشین سازی در تبریز هر دو مترجم ناپدید شدند و اجازه نیافتند کنار زمین حضور یابند. هیچکدام از بازیکنان داخل زمین استقلال هم نمی توانند انگلیسی صحبت کنند همانند بازیکنان نیمکت نشین. استراماچونی قادر نبود با بازیکنانش ارتباط برقرار کند و کارش را انجام بدهد.»

این روزنامه ایتالیایی پا را فراتر از این گذاشته و نوشته است: «مشکل این است که استراماچونی در واقع در استقلال یک زندانی است. او از طریق مدیر برنامه اش درخواست کرد تا قراردادش را با استقلال فسخ کند که رد شد. اگر او بخواهد یکطرفه این کار را انجام بدهد، باید ۳ میلیون یورو جریمه بدهد. به هر حال استقلال پنجشنبه در خانه اش برای دومین بار در لیگ بازی می کند. تماشاگران با استراماچونی هستند اما این مربی امیدوار است که زودتر از این کابوس بیدار شود.»

منبع: مهر
برچسب ها: استراماچونی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار