امام‌جمعه فیروزآباد گفت: انتقادهایی که از سوی تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود از باب غرض و شکستن دولت‌ها نبوده، بلکه برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم بوده است.
کد خبر: ۷۷۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 24 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد اظهار داشت: سیمای فعلی منطقه و جهان به نفع جبهه مقاومت و به ضرر استکبار جهانی جلو می‌رود و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان با دو قطب شرق یعنی شوروی سابق و غرب یعنی آمریکای جنایتکار اداره می‌شد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و مدیریت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه جهان از دوقطبی بودن خارج شد و قطب سوم به‌عنوان جبهه مقاومت به رهبری ایران اسلامی به وجود آمد.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن هفته دولت ابراز داشت: در گام اول انقلاب دولت‌های مختلف، با سلیقه‌های مختلف سرکار آمده و هرکدام از آن‌ها به‌نظام، انقلاب و مردم خدماتی را ارائه دادند.

هاشمی‌زاده گفت: ما در طول حاکمیت این دولت‌ها از برخی از خدمات آن‌ها تشکر و در بعضی مواقع در مسائلی انتقادهای منصفانه داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: البته این انتقادها از باب غرض و شکستن دولت‌ها نبوده، بلکه برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم بوده است.

امام‌جمعه فیروزآباد خاطرنشان کرد: انصافاً نظام اسلامی در قالب هر دولتی خدماتی را به مردم ارائه داده است که در حوزه سیاست خارجی با رعایت شعار نه شرقی و نه غربی در گام اول انقلاب گام‌های مفیدی برداشته‌شده، گر چه در حوزه اقتصاد به خاطر ضعف بعضی از سیاست‌های ناشی از تصمیم‌گیری‌ها، مشکلاتی داشته‌ایم اما امید است در گام دوم با حمایت از اقتصاد مقاومتی مشکلات را مرتفع کنیم.

هاشمی‌زاده همچنین با اشاره به حوزه دفاعی و خدمات ارزنده ایران اسلامی افزود: ایران اسلامی در حوزه دفاع خدمات ارزنده‌ای انجام داده، به‌طوری‌که در مسئله تجهیزات دفاعی در منطقه حرف اول را می‌زند.

وی بابیان این‌که در گام دوم انقلاب دولت‌ها باید با تصمیم‌گیری و جدیت در سطح کشور، منطقه و جهان مواردی را رعایت کنند ادامه داد: همبستگی ملی، ارتقا سطح فرهنگ دینی مردم، توجه کردن به سبک زندگی اسلامی، توجه کردن به وضعیت اشتغال جوانان، توجه کردن به وضعیت نخبگان علمی کشور، فراخوانی فارغ‌التحصیلان خارج از کشور در رشته‌های علمی موردنیاز، حاکمیت برم بنای عزت، حکمت و مصلحت، توزیع عادلانه حقوق شهروندی،اقتدار در مقابل دشمنان و عقب‌نشینی نکردن در مسئله از نظام و انقلاب و بهاء دادن به تولیدات داخلی و تشویق تولیدکنندگان کشور باید رعایت شود.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش پایانی خطبه نماز جمعه این هفته فیروزآباد با اشاره به تلاش دولت نیجریه و هند برای شهادت شیخ زکزاکی گفت: بعد از تسلیم شدن دولت نیجریه در مقابل فریاد شیعیان جهان، این دولت مجبور شد شیخ زکزاکی را که براثر شکنجه‌های فراوان سخت بیمار شده بود را آزاد و برای معالجه به هند انتقال دهد.

هاشمی‌زاده بیان داشت: شیخ زکزاکی دریکی از بیمارستان‌های هند بستری شد اما با توطئه‌ای که دولت نیجریه به کاربست، دولت هند تشویق شد تا شیخ زکزاکی را از بین ببرد.

وی گفت: با هوشیاری رهبر نیجریه و همراهان ایشان این توطئه نقش بر آب شد و مجدداً نیروهای امنیتی نیجریه ایشان را به نیجریه برگرداندند.

امام‌جمعه فیروزآباد با طرح این سؤال که چرا دولت هند این تصمیم را گرفت، تصریح کرد: چون دولت هند این روزها درگیر مسئله کشمیر است و از سوی کشورهای اسلامی تحت‌فشار بود ازاین‌رو نیاز مبرم به سکوت عربستان وهابی دارد که این دولت دست‌نشانده، انتقادی به دولت هند نکند و دوم این‌که دولت نیجریه و سپس هند به عواقب این کار واقف بودند که شیعیان جهان و نیجریه آرام نخواهند نشست و قطعاً هند و نیجریه مسئول شهادت ایشان می‌دانند و سوم این‌که حامیان دولت نیجریه در به شهادت رساندن شیخ زکزاکی مانند عربستان، اسرائیل، آمریکا که حامیان نیجریه بوده باید پاسخگو باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار