ثبت‌نام از زائران اربعین حسینی در سامانه سماح شروع شد.
کد خبر: ۷۷۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 24 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سازمان حج و زیارت اعلام کرد: زائران اربعین حسینی می‌توانند برای شرکت در این مراسم در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir ثبت‌نام کنند.

با وجود لغو ویزای عراق برای ایرانی‌ها، اما خروج از کشور در اربعین، به ثبت‌نام در سامانه سماح منوط شده است.

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به حذف روادید ایران و عراق و هزینه آن، اما زائران برای خروج از کشور، لازم است در سامانه سماح https://samah.haj.ir اطلاعات خود را ثبت کنند و اگر دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نبود، با مراجعه به دفاتر زیارتی در این سامانه می‌توان ثبت‌نام کرد.

سازمان حج فرایند ثبت‌نام اربعین در این سامانه را متقاضیان اربعین پس از ثبت اطلاعات مطابق مدارک هویتی در سامانه سماح، نزدیکترین دفتر خدمات زیارتی به محل سکونت خود را در این سایت انتخاب می‌کنند و به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه به آن مراجعه کنند. گذرنامه متقاضیان اربعین دست‌کم باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

این سازمان، مهم‌ترین ضرورت ثبت‌نام در سامانه سماح را کنترل جمعیت در مرز‌ها دانسته و اعلام کرد: زائران برای بیمه و تامین ارز مورد نیاز این سفر باید در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: براساس مذاکره با بانک مرکزی، سهم ارزی هر زائر اربعین، ۱۰۰ هزار دینار عراق است.

سازمان حج و زیارت در این مرحله هزینه‌ای را برای ثبت‌نام اعلام نکرده است.

وزارت کشور اعلام کرده است: از دهم ماه محرم برابر با ۱۹ شهریور زائران اربعین به شرط ثبت‌نام قبلی، اجازه خروج از کشور را دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار