استاندار فارس با اشاره به كاهش ١.٩ درصدي نرخ بيكاري استان در چهارماهه اول امسال نسبت به سال ٩٧، گفت: نرخ بيكاري فارس در مدت مذكور به ٧ درصد رسيده و رتبه دوم كشور پس از همدان به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۷۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 24 August 2019

عنايت‌الله رحيمي كاهش نرخ بيكاري استان تا پايان تيرماه امسال را به دليل مشاركت بخش خصوصي در ميدان توليد و سرمايه گذاري، ارائه طرح‌هاي ابتكاري و سرمايه گذاري خارجي عنوان كرد.

رحيمي همچنين اعلام كرد كه همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریورماه) 821 پروژه با اعتباری افزون بر سه هزار و 200 میلیارد تومان در 29 شهرستان این استان در ١١ سرفصل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وي با بیان اینکه از امروز و طی روزهای آتی شاهد بهره‌برداری از 30 پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۳میلیارد تومان در حوزه تامین آب خواهیم بود، اضافه کرد: علاوه بر این تعدادی از سدها و شبکه‌های انتقال آب نیز که هم اینک در استان در دست اجرا است تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید از جمله مهمترین آنها می‌توان به پروژه‌ انتقال آب از سد درودزن به شیراز اشاره کرد.

استاندار فارس ادامه داد: اجرای پروژه‌های بزرگراهی نیز به عنوان یکی از نیازهای استان مورد توجه دولت بوده و بر همین اساس همزمان با هفته دولت امسال ۶۵ پروژه با اعتباری بالغ ۲۶۰ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد.

به گفته رحیمی آزادراه 225 کیلومتری شیراز – اصفهان بزرگترین پروژه حوزه راهسازی این استان محسوب میشود و که  با توجه به اعتبارات اخذ شده برای اجرای این پروژه امید است که تا اوایل سال 99 این پروژه که اثرات زیادی در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و دسترسی آسان‌تر به مرکز کشور را برای هموطنان به ویژه مردم استان فارس به همراه دارد به بهره‌برداری برسد .

وی اضافه کرد: در زمینه فضاهای آموزشی، فرهنگی و آموزش و پرورش ۱۰ پروژه به ارزش هفت هفت میلیارد تومان، در زمینه امور بهداشت و درمان ۱۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان، در حوزه برق و انرژی ۱۹۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان و در زمینه عمران ۷۸ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت امسال تقدیم مردم استان فارس خواهد شد.

استاندار فارس همچنین میزان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در استان طی پنج ماه امسال را۴۴ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: در جهت افزایش این سرمایه‌گذاری‌ها تلاش شد که فرایندهای پیچیده و سخت اداری کاهش یابد.

رحيمي با بيان اينكه برخي پروژه‌هاي در حال اجرا در فارس ماهيت ملي دارند و پيش برنده توسعه اقتصادي كشور هستند، پروژه آلومينيوم جنوب با ١٥ ميليارد تومان سرمايه گذاري و اشتغال يكهزار و ٢٠٠ نفري را از جمله اين پروژه‌ها عنوان كرد كه طي ماههاي آينده افتتاح می‌شود.

رحيمي همچنين خاطرنشان كرد: علي‌رغم كاهش درآمد دولت اما سرجمع بودجه فارس امسال ٣٠ درصد افزايش داشته و حوزه عمراني نيز با ١٧ درصد، از افزايش اعتبارات نسبت به سطح ميانگين كشوري برخوردار بوده است.

استاندار فارس به پروژه راه آهن اقليد به يزد هم اشاره و با بيان اینکه تا پايان سال ٩٩ بهره‌برداري از اين پروژه در دستور كار قرار دارد، گفت: با افتتاح اين پروژه، طول سفر و دسترسي به استانهاي شرقي كشور با ٣٥٠ كيلومتر كاهش مي‌یابد .  

رحيمي اضافه كرد: پروژه راه آهن شیراز-گل گهر نیز در دست اجراست و هرچند در تامین اعتبار با کمبودهایی مواجه است اما پروژه فعال است .  

وي خاطرنشان كرد: تاكنون بيش از ١٧٠٠ روستاي استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و تا پايان امسال روستاهاي بالاي ٢٠ خانوار نيز كه مشمول گازرساني مي‌شوند، داراي گاز خواهند شد .

استاندار فارس به صدور ١٢٩ مجوز بدون نام جهت كاهش بروكراسي اداري و مديريت زمان براي سرمايه گذاران متفاضي در بخش صنعت و معدت و صنايع تبديلي كشاورزي اشاره و عنوان كرد: ١٢ طرح از اين تعداد بر مرحله درخواست متقاضي و عملياتي شدن، رسيده،  ٧١ مورد از اين مجوزهاي بدون نام مربوط به صنعت و معدن و ٥٨ مورد مربوط به صنايع تبديلي كشاورزي و گلخانه‌اي است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار