نمایندم مردم شیراز در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های برخی نمایندگان مجلس این است که با وجود برنامه‌های گسترده‌ای که برای اصلاح ساختار بودجه کشور در حال تدوین است، آیا برنامه‌ها قابلیت اجرا دارد یا خیر؟، باید برنامه‌ها طوری باشد که دولت نیز توان اجرای آن را داشته باشد./
کد خبر: ۷۷۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 25 August 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود رضایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح ساختار بودجه کشور، گفت: اصلاحات در بودجه بدون اصلاح مبانی اقتصادی معنا ندارد؛ وقتی که تصمیم گرفته می‌شود که شرکت‌های دولتی را به گونه دیگری مدیریت کنید، در واقع اقدام غیر بودجه‌ای است که تأثیر آن در بودجه مشاهده خواهد شد.

وی افزود: زمانی که تصمیم گرفته می‌شود یارانه‌های پنهان به بسته حمایت از تولید و حمایت از خانواده تبدیل شود، جراحی اقتصادی اتفاق می‌افتد که اثر آن را در بودجه خواهیم دید.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه به معنای بازمهندسی اقتصاد ایران است که باید آثار آن را در بودجه سال آینده ببینیم، اظهار داشت: اگر این اصلاحات سریع‌تر اِعمال شود، ممکن است اثرات آن را در بودجه سال جاری نیز شاهد باشیم.

رضایی تصریح کرد: این برای اولین بار است که سازمان برنامه و بودجه با کمک نیروهای خوبی که در اختیار دارد، در حال تهیه نقشه راه خوب و منسجمی برای اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه‌ای کشور است.

اصلاحات در بودجه بدون اصلاح مبانی اقتصادی معنا ندارد
نماینده مردم شیراز در مجلس با تأکید بر اینکه باید اصلاحات اقتصادی به اِجماع ملی تبدیل شود تا به هدف برسد، اضافه کرد: باید تصمیم‌گیری شود که آیا بند به بند این برنامه‌ها در مجلس تصویب شود و یا به تصویب شورای عالی هماهنگی قوا برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: هر مرجعی که اصلاحات ساختاری بودجه‌ای را انجام دهد، باید مشروط بر این باشد که انسجام آن را به هم نزند و بتواند فاز‌بندی عملیاتی نیز انجام دهد؛ در این صورت می‌توان به اصلاح ساختاری بودجه کشور، به معنای واقعی امیدوار بود.

نمایندم مردم شیراز در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های برخی نمایندگان مجلس این است که با وجود برنامه‌های گسترده‌ای که برای اصلاح ساختار بودجه کشور در حال تدوین است، آیا برنامه‌ها قابلیت اجرا دارد یا خیر؟، باید برنامه‌ها طوری باشد که دولت نیز توان اجرای آن را داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار