تجلیل
آیین تجلیل از پزشکان، داروسازان و دندانپزشکان استان مرکزی با حضور دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، دکتر حسن طاهراحمدی رییس سازمان نظام پزشکی اراک، دکتر حسین بختیاری فرماندار شهرستان اراک و دیگر مسئولین برگزار شد
کد خبر: ۷۷۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 24 August 2019

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: بیمارستان مادر تخصصی حضرت،  ولی عصر (عج) اراک به عنوان مهمترین طرح عمرانی حوزه سلامت استان مرکزی اوایل سال آتی تکمیل می‌شود.
 دکتر علی اکبر کریمی افزود: این استان از نظر شمار تخت‌های بیمارستانی در رده‌های انتهایی جدول قرار داشت و بهره برداری از ساختمان جدید بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) اراک اقدامی مناسب برای  جبران کاستی‌ها در این شاخص است.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از ساختمان جدید بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) اراک در مرحله نخست ۴۸۰ تخت و در مرحله دوم تا ۵۲۰ تخت به شمار خدمات بستری حوزه درمان این استان، افزوده می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جامعه پزشکی می‌تواند یکی از مهم‌ترین بستر‌های ارز آوری و صادرات خدمات تخصصی باشد، چرا که بسیاری از گردشگران خارجی برای انجام خدمات درمانی توسط پزشکان متخصص وارد کشور می‌شوند که این امر نشان از سطح بالای دانش جامعه پزشکی کشور است.

وی تصریح کرد: طرحی که توسط برخی از نمایندگان مجلس برای افزایش دانشجویان رشته پزشکی مطرح شده دغدغه‌های زیادی در مورد کم و کیف این موضوع عنوان می‌شود که به طور قطع باید گفت: عرضه بی محابا و بدون حساب و کتاب در جامعه پزشکی خسارات زیادی به جامعه تحمیل می‌کند.

دکتر کریمی ادامه داد: در خصوص هر حرفه‌ای باید به نیاز‌های جامعه توجه شود در غیر اینصورت هم جامعه و هم صاحبان آن حرفه آسیب‌های زیادی خواهند دید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پزشکان در جای جای عالم افتخار آفرین هستند، گفت: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته از ظرفیت پزشکان متخصص و مجرب ایرانی برای انجام عمل‌های پیشرفته جراحی و ارائه خدمات پزشکی بهره گیری می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از گذشت چهار دهه از انقلاب  خدمات حوزه سلامت با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده است، افزود: در حال حاضر مشکلاتی در خصوص خرید و واردات برخی تجهیزات و امکانات پزشکی وجود دارد، اما اکنون شاهد تولید برخی تجهیزات و دارو‌ها توسط جامعه پزشکی در کشور هستیم که باید قدردان این زحمات و تلاش‌ها باشیم.

وی بیان کرد: مردم و مسوولان قدردان جامعه پزشکی هستند و نامگذاری برخی خیابان‌ها به نام پزشکان و پیشکسوتان این عرصه، نشان از اهمیت جامعه پزشکی در جامعه دارد.

دکتر کریمی در پایان تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم قول می‌دهم دغدغه جامعه پزشکان که باید با رویکردی منصفانه و عدالت محور از سوی دولت و سازمان امور مالیاتی نیز همراه باشد را پیگیری کنیم تا شاهد رشد و بالندگی جامعه پزشکی کشور و به تبع آن استان باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در ادامه این آئین گفت: برنامه تحول نظام سلامت مزایای زیادی برای مردم و نظام بهداشت و درمان کشور داشت، اما برخی با بی انصافی پزشکان را متهم کرده اند که در این برنامه اضافه درآمد داشته اند؛ در حالی که این قشر زحمتکش بیش از یک سال است کارانه خود را دریافت نکرده اند.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: شیرینی برنامه تحول نظام سلامت با کاهش هزینه‌های درمان تنها برای مردم باقی مانده و این مهم باعث افتخار است.

وی اظهار داشت: نقد‌های غیرمنصفانه به جامعه پزشکی، انگیزه خدمت را هدف گرفته و باید جلوی این موضوعات ناصواب گرفته شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: جامعه پزشکی جزو جدا نشدنی از اجتماع است و ایجاد فضای تخریبی علیه جامعه پزشکان پذیرفتنی نیست.

وی عنوان داشت: افزایش ۲ برابری ورودی دانشجویان پزشکی به دلیل ناکافی بودن زیر ساخت‌ها از مشکلاتی است که در آینده نه چندان دور سلامت جامعه را با خطر مواجه می‌کند.

دکتر جمالیان یادآور شد: ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی اراک برای پذیرش دانشجو در سال گذشته ۱۶۰ نفر بود و این تعداد در سال جاری به ۲۲۰ نفر  افزایش یافته که زیر ساخت‌های موجود پاسخ گوی تربیت این افراد نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان گفت: کمبود‌های موجود در زمینه پزشکی ناشی از تقسیم ناعادلانه ظرفیت‌ها است.

رییس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: جامعه‌ای می‌تواند رشد کرده و به توسعه  دست یابد که به نخبگان آن توجه شود و جامعه پزشکی همواره در خدمت سلامت مردم بوده است.

دکتر حسن طاهراحمدی افزود: در ایران اسلامی مردم قدردان پزشکان و نخبگان جامعه هستند و باید توجه مسئولان نیز به نیاز‌های این حوزه پررنگ‌تر شود تا چرخه سلامت مردم رشد یافته و کامل شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ۱۱۷ درصدی ورودی  رشته پزشکی  از جمله مشکلات این حوزه است و شمار پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی کشور از ۲۲ هزار نفر در سال ۸۸ به ۴۸ هزار نفر در سال گذشته افزایش یافته است.

رییس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی ادامه داد: افزایش تعداد ورودی‌های رشته پزشکی در حالی انجام شده که زیرساخت‌ها و فضا‌های آموزشی با این راهبرد تناسب ندارد و کادر آموزشی نیز پاسخگوی نیاز‌ها نیست.

وی بیان کرد: جامعه پزشکی قانون گریز نیست و تابع قوانین است و به طور قطع مالیات پرداخت می‌کنند؛ اما اکنون شاهد هجمه‌های مالیاتی متوجه جامعه پزشکی هستیم و نوع نگرش به جامعه پزشکی با فروشگاه‌ها یکی شده و این در حالی است که بیمه‌ها نظارت کامل بر فعالیت جامعه پزشکان دارند.

دکتر طاهراحمدی اظهار داشت: با این اقدام، اعتماد به جامعه پزشکی کاهش می‌یابد در صورتی که باید شان و قداست جامعه پزشکی از سوی دولت حفظ شود.

وی گفت: طی سه سال گذشته شاهد افزایش چندین برابری سایر اقلام بوده ایم و این در حالی است که تعرفه جامعه پزشکی ۵ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان نظام پزشکی استان در پایان تصریح کرد: جامعه پزشکان عاشق مردم هستند، اما از مسوولان انتظار می‌رود  شان و حرمت این جامعه هدف را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم از پیشکسوتان و پزشکان، داروسازان و رده‌های دیگر پزشکی تقدیر شد.

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار