آقازاده استاندار مرکزی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور دکتر ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده برگزار شد، ، گفت: اجرای سند وضعیت زنان و خانواده و تلاش برای تحقق اهداف متعالی آن در دستور کار مسئولان این استان قرار گیرد.
کد خبر: ۷۷۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 25 August 2019

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی استان وظیفه دارند با تمام توان اجرای این سند را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: استان مرکزی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه نقش زنان در مسئولیت های مختلف اقدامات مناسبی را انجام داده و همواره بهره گیری از این قشر از جامعه در استان روند روبه رشد داشته است.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های مناسب و زنان تحصیل کرده و کار آمد در دانشگاه های دولتی، علوم پزشکی و شهرداری های استان مرکزی، انتظار می رود از این افراد در پست های مدیریتی بیشتر بهره گیری شود.

آقازاده افزود: با وجود کاهش نرخ ازدواج در استان مرکزی، نرخ طلاق نیز در این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش یافته که نیاز است فرهنگ سازی برای افزایش نرخ ازدواج و کاهش طلاق در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به ریشه های فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی، باید برنامه ریزی های مدونی برای کاهش نرخ طلاق تدوین شود.

استاندار مرکزی با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار برای زنان روستایی استان مرکزی گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای زنان روستایی، احیای مجدد روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها را به همراه دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مسائل و مشکلات زنان و خانواده از جمله موضوعات و مسائل فرادستگاهی بوده و پیگیری این مشکلات نیازمند همکاری تمامی قوا، دستگاه ها و سازمان ها دارد.

«علی اکبر کریمی» افزود: سیاست های کلی نظام و ابلاغیه مقام معظم رهبری در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده دیده شده و بر این اساس، اجرای آن برای تمامی دستگاه ها و سازمان ها لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: توجه به جامعه خانواده محور از جمله تاکید های سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده بوده و این مهم نشان دهنده آن است که توجه به مردان و زنان خارج از چارچوب خانواده به مصلحت جامعه نیست.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی مسائل و مشکلات زنان و مردان خارج از چارچوب خانواده مشکلاتی از جمله وجود خانواده های تک نفره و ازدواج های سفید را در جامعه به همراه خواهد داشت.

کریمی یادآور شد: قانون جمهوری اسلامی تسهیلاتی را برای زنان فراهم کرده است که لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: عدم اجازه حضور زنان در سر کار پس از استفاده از مرخصی زایمان موجب شده برخی از بانوان جامعه طعم مادر شدن را هرگز نچشند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نرخ طلاق در استان مرکزی بالا بوده و بخشی از کاهشی نرخ طلاق در استان به دلیل کاهش ازدواج در این استان است.

کریمی گفت: پدیده دختران مجرد با سن بالا از جمله مشکلات روستاها کشور و استان مرکزی به شمار می رود که این مهم به دلیل نبود اشتغال در روستاها و مهاجرت مردان جوان به شهرها به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در زمینه رفع مشکلات زنان و خانواده در طول دوره مجلس نهم، ارایه تابعیت به فرزندان مردان خارجی انجام شده و نیاز است دولت اقدامات جدی برای رفع مشکلات زنان و خانواده را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سند وضعیت زنان و خانواده استان مرکزی بر اساس مشکلات و در چارچوب مسائل این استان تهیه شده است.

«محمد حسینی » افزود: سندهایی که به صورت کشوری تهیه می شوند نمی توانند در زمینه رفع مسائل و مشکلات استان ها چندان موفق باشند.

وی ادامه داد: نیاز است دستگاه هایی برای نظارت بر حسن اجرای سند وضعیت زنان و خانواده استان مرکزی در استان مشخص تا این سند به نحو احسنت در استان اجرایی شود.

در این نشست با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از سند وضعیت زنان و خانواده استان مرکزی رونمایی شد.

« معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفر به استان مرکزی ضمن حضور در گلزار شهدا با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک دیدار کرد و در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی حضور یافت.

بهره برداری از مرکز نگهداری زنان آسیب دیده اجتماعی، شرکت در نشست بانوان منتخب استان، بهره برداری از موزه صنایع دستی عمارت وکیل و یازدید از بند نسوان اراک از دیگر برنامه های معاون رئیس جمهور به اراک است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار