محمد مهدی قاسمی: با اشاره به اینکه بی توجهی به توصیه های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس موجب متضرر شدن کشاورزان و دولت شده، گفت: در صورتی که سطح زیر کشت گوجه فرنگی نصف سطح حاضر بود قطعاً کشاورزان سود دو برابری داشتند زیرا هزینه تولید نصف و قیمت فروش سال قبل بود.
کد خبر: ۷۷۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 01 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایانا:محمد مهدی قاسمی با بیان اهمیت توجه به توصیه های این سازمان مبنی بر کاشت گوجه فرنگی منطبق با سطوح ابلاغی برای هر منطقه، گفت: نیاز بازار مصرف به هر محصول، میزان مشخصی دارد و در مورد گوجه فرنگی سه نوع بازار تازه خوری، فرآوری و صادرات وجود دارد که باید با کنترل سطح زیر کشت، موجبات به صرفه بودن آن برای کشاورز، کارخانجات رب و همچنین دولت فراهم شود.

قاسمی تصریح کرد: کشاورزان اگر جهاد کشاورزی را به عنوان حامی خود می دانند باید بپذیرند که محصولات زراعی خود را مطابق با الگوی کشت و سطوح ابلاغی کشت کنند.

وی با اشاره به اینکه بی توجهی به توصیه های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس موجب متضرر شدن کشاورزان و دولت شده، گفت: در صورتی که سطح زیر کشت گوجه فرنگی نصف سطح حاضر بود قطعاً کشاورزان سود دو برابری داشتند زیرا هزینه تولید نصف و قیمت فروش سال قبل بود.

قاسمی اظهار کرد: ما از نظام صنفی انتظار داریم کشاورزان را در این مورد توجیه کنند زیرا کشاورزان باید از زحماتشان و هزینه هایی که متقبل می شوند منفعت ببرند.

رئیس سازمان جهاد کشاوزری استان فارس افزود: از کارخانه های تولید رب انتظار می‌رود سریعا این تفاهم نامه ها را برای منافع مشترک تنظیم کنند و اطمینان می دهیم که مدیران ما در بخش های مختلف صنایع تبدیلی، توسعه بازرگانی و دیگر بخش ها در کنار شما خواهند بود.

قاسمی در پایان گفت: در شرایط کنونی باید بتوانیم با کمک صنایع تبدیلی تصمیماتی اتخاذ کنیم که کشاورزان کمتر متضرر شوند و این منابع مورد استفاده برای تولید گوجه ضایعات نشود و بتوانیم نیاز کشور را نیز تامین کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار