کارشناس حفظ نباتات حومه مرودشت، از آغاز برداشت گل گاوزبان در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 04 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: نسترن مرودشتی کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی حومه مرودشت اظهار کرد: با هدف تغییر الگوی کشت و به منظور ترغیب بهره برداران به کشت‌های کم آب بر، یک هزار و ۵۰۰ متر گیاه دارویی گل گاو زبان که برای نخستین بار و به صورت آزمایشی در آبان ماه پارسال در این منطقه کشت شده است، به مرحله برداشت رسید.

او، با بیان عملکرد حاصل شده و نتایج رضایت بخش گل گاو زبان برای تنها بهره بردار این حومه، ادامه داد: این بهره بردار به دلیل سود حاصل شده در این سطح، مایل است سطح زیر کشت خود را افزایش دهد.

مرودشتی، قیمت هر کیلو گل خشک گاوزبان را ۲۴۰ هزار تومان دانست و تصریح کرد: کشت گل گاو زبان می‌تواند ضمن اشتغال زایی، کسب درآمد و صرفه اقتصادی بالا گام مثبتی در جهت توسعه کشت‌های پر بازده باشد.

او اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند با کشت این گیاه در یک زمین ۵۰۰ تا یک هزار متری درآمدی داشته باشند که با کشت محصولات دیگر در یک هکتار برابری می‌کند.

این کارشناس با ذکر خصوصیات گاوزبان تصریح کرد: گاوزبان گیاهی است چند ساله و دارای ریشه‌های نیمه غده‌ای که به طور عمودی تا عمق ۵۰ سانتیمتر در خاک نفوذ می‌کند و به علت داشتن ریشه‌های اصلی و فرعی در اعماق خاک مقاومت آن در برابر خشکی خاک زیاد است.

مرودشتی با اشاره به خصوصیات دارویی گل گاوزبان افزود: گاو زبان از بیماری‌های صعب العلاج نظیر سرطان جلوگیری کرده، تقویت کننده اعصاب و روان است و برگ‌های آن نیز خون را تصفیه می‌کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار