امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به اهداف این مذاکره تصریح کرد: ضربه زدن به جبهه مقاومت و این‌که انصارالله را از این جبهه جدا کند، نجات منافع آمریکا در عربستان زیرا آنچه انصارالله در عربستان هدف قرار می‌دهد فقط منابع آمریکا است، کسب وجهه و آبروی ازدست‌رفته آمریکا در میان سران خودفروخته مرتجع عرب در منطقه ازجمله اهداف مذاکره آمریکا است.
کد خبر: ۷۷۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 06 September 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد ضمن تسلیت ایام‌الله عاشورا و تاسوعای حسینی با اشاره به قیام عاشورا و درس‌هایی که می‌توان از آن گرفت، اظهار داشت: رهبری مستقل و نفوذناپذیر این قیام و وابسته نبودن آن به قدرت‌ها الگویی برای همه جهانیان و مستضعفان عالم است و ما این الگو را در عاشورای حسینی مشاهده می‌کنیم که حسین(ع) در این حرکت وابسته به هیچ گروه سیاسی و قدرت نظامی دنیای آن روز نبود.

وی افزود: یاران وفادار که از همه‌چیز دنیایی فاصله گرفته، این را نیز در میان یاران حسین می‌بینیم که از شخص رهبری گرفته تا یاران بزرگوارش، از همه‌چیز خود گذشتند.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: هدف را مقدس دانستند و در چهارچوب خدامحوری حرکت کردند، منتظر نتیجه کذایی نبودند بلکه به تکلیف عمل کردند.

هاشمی‌زاده اضافه کرد: بنابراین اگر می‌بینیم حسین(ع) در عاشورا به شهادت می‌رسد این شکست ظاهری را باید در کوفه و شام و دنیای اسلام در آن روز جستجو کرد.

وی بیان داشت: این جبهه داخلی بود که حسین(ع) و یاران او را در این قیام تنها گذاشت و درنهایت تلخی شکست را پذیرفتند و گروهی تحت عنوان توابین در جبهه داخلی که در هنگام قیام حسین بن علی در خانه‌های خود بی‌تفاوت نشستند و مسیر را برای شکستن جبهه مقاومت هموار ساختند.

امام‌جمعه فیروزآباد ابراز داشت: وحدت در شناخت هدف یعنی همه نیروها در شناخت هدف و اطاعت از رهبری درصحنه حاضر شوند و بدانند که هدف حمایت از دین مبین اسلام و معرفی ظالم است.

هاشمی‌زاده بابیان این‌که اقدام به تشکیل اتاق فکر برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن گفت: بصیرت در حفاظت از دین و شناخت توطئه‌های متعدد دشمن از برنامه‌های مهم قیام عاشورایی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعلام آمادگی برای مذاکره با انصارالله یمن خاطرنشان کرد: اخیراً آمریکا اعلام کرده ما حاضریم با انصارالله یمن مذاکره کنیم و مسلماً با گام‌های مؤثر که انصارالله در ماه‌های اخیر علیه آمریکا و متحدان آمریکا برداشته که از آن جمله هدف قرار دادن مراکز اقتصادی سعودی که در اختیار آمریکایی‌هاست آن‌ها را به وحشت انداخته است.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به اهداف این مذاکره تصریح کرد: ضربه زدن به جبهه مقاومت و این‌که انصارالله را از این جبهه جدا کند، نجات منافع آمریکا در عربستان زیرا آنچه انصارالله در عربستان هدف قرار می‌دهد فقط منابع آمریکا است، کسب وجهه و آبروی ازدست‌رفته آمریکا در میان سران خودفروخته مرتجع عرب در منطقه ازجمله اهداف مذاکره آمریکا است.

وی گفت: همچنین نفوذ در نیروهای مقاومت یمنی که درنهایت آمریکا ضربه خود را وارد کرده و ناامیدی آمریکا از ائتلاف سعودی‌ها با اماراتی‌ها که بر سر ادامه جنگ در یمن اختلافات شدیدی پیداکرده‌اند، می‌توان نتیجه گرفت دعوت آمریکایی‌ها از مذاکره برای ناامید کردن مقاومت در منطقه و جهان است.

هاشمی‌زاده در بخش پایانی سخنان خود در خطبه این هفته نماز جمعه فیروزآباد بابیان این‌که نظامیان آمریکا باید از عراق خارج شوند افزود: چندی پیش ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس عراق خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عراق شدند زیرا در هفته‌های اخیر ۴ مرتبه پایگاه‌های بسیج مردمی عراق از سوی آمریکایی‌ها موردحمله قرارگرفته است، گرچه آمریکایی‌ها سعی دارند این حملات را به اسرائیلی‌ها نسبت دهند.

وی ادامه داد: اما مجلس عراق و مردم این کشور این موضوع را یک توطئه صد در صد آمریکایی می‌نامند چراکه آمریکا به بهانه حفاظت از مردم عراق در مقابله با داعش نظامیان خود را از سوریه به عراق منتقل و در خاک عراق مستقر کرد.

امام‌جمعه فیروزآباد اضافه کرد: بدیهی است که آمریکا برای ضربه زدن به مردم و دولت عراق، این نیروها را در این کشور نگه‌داشته و ما خواستار حمایت دولت عراق از نیروهای بسیجی این کشور بوده تا هر چه سریع‌تر دستور خروج نظامیان آمریکایی، صادر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار