امام‌جمعه اقلید گفت:سپس به بازی اروپا در برجام و تأکید مقام معظم رهبری بر اینکه این‌ها قابل‌اعتماد نیستند، اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها پس از برجام در کنار آمریکا ایستاند و برای فشار بیشتر به ایران خود را مهیا ساختند.
کد خبر: ۷۷۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 06 September 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) به موکب برون‌مرزی اباصالح المهدی(عج) این شهرستان و عملکرد بسیار خوب آن در سال گذشته باوجوداینکه تجربه نخست فعالیت آن بود، و نیز همکاری در کمک به هم‌وطنان سیل‌زده، اشاره کرد و حمایت و مساعدت مردم با این موکب در سال جاری را خواستار شد.

وی به موکب‌های بیت العباس، شهدای دهستان آسپاس و روستای آب باریک، سده و دژکرد، امام رضا(ع) نظام‌آباد و... از شهرستان اقلید که در خدمت به زائران حسینی می‌کوشند اشاره و تصریح کرد: باید در حمایت از این موکب‌ها قدم برداشت و کمک کرد.

امام‌جمعه اقلید در ادامه به برخی از فرمایشات امام خمینی (ره) درزمینهٔ ماه‌های محرم و صفر اشاره و با استناد به آن، گفت: لازم است در نوحه‌ها و اشعار مرثیه و ثنای ائمه (ع)، فجایع و ستمگری‌های ظالمان هر عصر یادآوری شده و به‌صورت کوبنده مورد لعن و نفرین قرار گیرد.

طالبی افزود: باید بدانیم که آنچه موجب وحدت بیم مسلمانان است، همین آیین سیاسی، عزاداری امام حسین (ع)، است که حافظ ملیت مسلمین به‌ویژه شیعیان می‌شود.

خطیب جمعه اقلید از برخی از بایدها و نبایدهای مذهبی و دینی در هیأت‌های مذهبی سخن گفت و عنوان داشت: به فرمایش مقام معظم رهبری اینکه گفته‌اند هیأت ها تا مراقب باشند وارد مباحث سیاسی نشوند، غلط است.

طالبی با بیان اینکه مداحان باید بدانند چه می‌خوانند و منبر مداحی نباید از معارف اسلامی خالی باشد، ادامه داد: اگر مسجد، امام جماعت، مردم، عالم دینی و هیأت‌های مذهبی کاری به اسلام سیاسی نداشته باشند، نتیجه آن مسجد سکولار که مبلغ اسلام آمریکایی، صهیونیستی، انگلیسی، وهابی و...است، می‌شود.

وی سپس به بازی اروپا در برجام و تأکید مقام معظم رهبری بر اینکه این‌ها قابل‌اعتماد نیستند، اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها پس از برجام در کنار آمریکا ایستاند و برای فشار بیشتر به ایران خود را مهیا ساختند.

امام‌جمعه اقلید تصریح کرد: اروپا به دنبال اجرای برجام و تعهدات خود نیست بلکه می‌خواهد از آن به‌عنوان یک ابزار علیه ما استفاده کند.

خطیب جمعه اقلید خاطرنشان کرد: اروپا می‌خواهد از ما وقت بگیرد تا به بهانه عمل به برجام و رایزنی فرانسه، ما را در باتلاق برجام نگه دارد.

طالبی با بیان اینکه پاسخ فشار، دیپلماسی نیست، از دست به دامن فرانسه شدن که خود از عهدشکنان برجام است، انتقاد کرد و گفت: ما در سایه اسلام ناب محمدی (ص) و خون شهدا و همت آزادگان سرافراز و ایثارگر و ولایت و رهبری بادرایت، در اوج قله بوده و باید از این توان به‌خوبی و صحیح استفاده کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار