اگر عادت دارید هنگام کار با لپ‌تاپ، آن را روی پاهایتان قرار دهید، بهتر است این مطلب را بخوانید.
کد خبر: ۷۷۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 07 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: لپ‌تاپ‌ها یکی از رایج‌ترین ابزارهای فناوری امروز هستند؛ آنها قابل حمل، راحت و قدرتمندند. با این وجود آنها برخلاف قابلیت جابجایی روی یک میز مناسب در هر مکانی، اغلب ثابت و احتمالاً در بیشتر موارد روی پاها قرار می‌گیرند.

لپ‌تاپ‌ها امواج مضر الکترومغناطیسی را در فرکانس‌های مختلف منتشر می‌کنند که می‌توانند برای سلامتی شما بسیار مضر باشند.

در صورت عادت داشتن به قرار دادن لپ‌تاپ‌ها روی پاهایتان، اندام‌های حیاتی شما مقدار زیادی اشعه الکترومغناطیسی دریافت می‌کنند. در ادامه با برخی از این اثرات آشنا می‌شوید که شاید به ترک این عادت مضر کمک کند.

اختلال در باروری مردان و زنان

ممکن است یک لپ‌تاپ کاملاً بی‌عیب به نظر برسد، اما این وسیله سیگنال‌های مایکروویو را دریافت می‌کند و امواج الکترومغناطیس را منعکس می‌کند که می‌تواند بر توانایی باروری تاثیر منفی داشته باشد.

ابتلا به انواع خاصی از سرطان

محققان سوئیسی دریافتند که یک لپ‌تاپ داغ باعث آسیب پوستی می‌شود و حتی ممکن است منجر به سرطان پوست شود. این ادعا توسط متخصصان پوست و مو تأیید شده است چراکه طولانی شدن التهاب پوست می‌تواند احتمال ابتلاء به سرطان پوست را افزایش دهد. همچنین احتمال ابتلاء به سرطان اندام‌های تولیدمثلی هم افزایش می‌یابد.

ابتلاء به درد کمر و گردن

این حالت می‌تواند باعث ایجاد درد در گردن و کمر شود. هنگام استفاده از لپ‌تاپ، از یک میز استفاده کنید و اثر آن را مقایسه کنید.

اختلال در خواب

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که هنگام استراحت و تایپ کردن در رختخواب، لپ‌تاپ خود را روی پاها قرار دهید. نور مصنوعی از صفحه نمایش که اکنون در سطح چشم است، می‌تواند ترشح ملاتونین را مختل کند که در خواب شما موثر است.

صدمه زدن به جنین در هنگام بارداری

استفاده از لپ‌تاپ روی پاها، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی در جنینی شود که مادران باردار حمل می‌کنند. هنگامی که این نوزادان متولد می‌شوند، ممکن است علائمی از مشکلات مادرزادی و رشدی را نشان دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار