روح الله رنجبری از شگرد جدید کلاهبرداری در فضاهای مجازی به بهانه بازی در پروژه های بزرگ سینمایی هشدار داد.
کد خبر: ۷۷۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 07 September 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه: روح الله رنجبری مدیر بخش سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: مدتی است افرادی با نام های غیر حقیقی و از طریق فضاهای مجازی به بهانه ی ساخت فیلم های بلند و به شهرت رساندن افراد علاقمند بدون داشتن هیچگونه مجوزی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مشغول اخاذی از جوانان و نوجوانان هستند.

کلاه برداری در شبکه های مجازی به بهانه ساخت فیلم های سینمایی در شیراز

مدیر بخش سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:برای ساخت یک فیلم،متن اثر و افراد گزینش می شوند و هیچکسی نمی تواند بدون هماهنگی و کسب مجوزهای لازم از اداره فرهنگ و ارشاد اقدام به برگزاری تست بازیگری و کلاس های آموزشی کند.

وی افزود: اداره کل استان فارس در مورد اکران فقط می تواند مجوز فیلم های زیر 60دقیقه را صادر کند و فیلم های بالای 60 دقیقه نیاز به مجوز وزارت ارشاد کشور خواهند داشت که در همان اثار کمتر از 60 دقیقه نیز ما شاهد کاهش چشمگیر آثار تولید شده نسبت به سال های گذشته هستیم.

این مقام مسئول در حوزه سینما با اعلام اینکه مدتی است افرادی با سواستفاده از عموم مردم به بهانه ی ایفای نقش در فیلم های سینمایی و همکاری با هنرمندان بزرگ سینما از آنها طلب وجه نقدی می کنند افزود: این مستلزم هوش و آگاهی مخاطبان است که با آنها چگونه برخورد کنند.

وی افزود: افراد و آموزشگاه ها برای انجام تست بازیگری هم نیاز به مجوز کتبی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند و این تست در مکان مشخص شده توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظارت دقیق توسط کارشناس حراست اداره برگزار می شود و عملکردی غیر از این جرم و پیگرد قانونی خواهد داشت.در این خصوص در استان فارس 17 آموزشگاه سینمایی وجود دارد که 14 آموزشگاه فعال و 3 آموزشگاه به دلیل مشکلات مالی بصورت موقت تعطیل می باشد.

رنجبری در خصوص پیگیری و برخورد با مجرمان رسانه ای اضافه کرد: برای پیگیری ،ستادی با دبیرخانه ی مستقل واقع در اداره کل ارشاد تشکیل شده و در ساعات اداری پاسخگوی افراد می باشد و با افراد و شرکت های تخطی گر توسط مراجع قضایی برخورد خواهد شد.

مدیر بخش سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام اینکه در سال گذشته 15 پرونده شکایت وجود داشته که 9 پرونده رسیدگی و بسته شده و 6 پرونده همچنان ناتمام مانده است تاکید کرد: متاسفانه در بحث فیلم سازی بیشترین کلاهبرداری در حوزه ی فضای مجازی صورت پذیرفته است ،چرا که در این فضا افرادی با هویت ناشناس به تبلیغات و وعده های دروغین می پردازند لذا در این خصوص هشدار داد که فضای مجازی جای امنی برای بازیگر شدن نیست و افراد علاقمند بهتر است از طریق آموزشگاه های معتبر و دانشگاه ها به دنبال علاقه خود باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار