نماینده شورای عالی استان‌ها در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تبصره 2 بند 26 قانون تشکیلات، "بخش حوزه انتخابیه" یعنی محلی که رأی‌دهندگان به آن افراد می‌توانند در انتخابات رأی دهند و باید در همان محدوده حوزه انتخابیه زندگی و سکونت کنند.
کد خبر: ۷۷۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 08 September 2019

تابناک فارس به نقل از صبح توس: سید عبدالرزاق موسوی در رابطه با جوابیه شورای شهر بار که بر اساس ماده 26 تبصره 2 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران حضور اعضای شورای شهر را در بخش مرکزی نیشابور قانونی دانسته بودند گفت: ما در تقسیمات کشوری روستا، شهر و بخش داریم که ذیل شهرستانی هستند و هر کدام از این‌ها تعاریف مشخص دارد.

نماینده شورای عالی استان‌ها در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اعضای شورای یک روستا می‌توانند در بخشی که روستا در آن قرار دارد زندگی کنند ولی این قانون برای اعضای شورای شهرها مصداق ندارد، چون خود شهر بخش نمی‌تواند باشد و تعریف خاص خودش را دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره 2 بند 26 قانون تشکیلات، "بخش حوزه انتخابیه" یعنی محلی که رأی‌دهندگان به آن افراد می‌توانند در انتخابات رأی دهند و باید در همان محدوده حوزه انتخابیه زندگی و سکونت کنند.

رئیس شورای شهر شیراز افزود: منظور از بخش، بخشی است که روستاها در آن واقع‌شده‌اند نه شهر، قانون در این مورد صراحت دارد.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: این قانون علاوه بر صراحت در اجرا، در مورد خاطیان نیز مشخص است، قانون توجیه نیز دارد، فردی که مسئول امور شهر هست باید در همان شهر سکونت داشته باشد و نتیجه عدم انجام آن در قانون مشخص ‌شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار