مسئول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: پیش بینی می‌شود بیش از یکصد تن پنبه وش از سطح ۴۰ هکتار از مزارع قیروکارزین برداشت شود.
کد خبر: ۷۷۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 11 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالحمید احمدی مسئول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: کاشت این گیاه از نیمه خرداد ماه تا نیمه تیر ماه در اراضی بخش مرکزی و افزر انجام شده است که پیش بینی می‌شود بیش از یکصد تن پنبه وش از این مزارع برداشت شود.

به گفته او، عملیات کاشت پنبه به صورت دستی انجام شده که نیمی از این مزارع تحت پوشش آبیاری تحت فشار است.

احمدی با بیان اینکه پنبه دارای ریشه عمیقی است و زراعت آن وجینی بوده، اظهار کرد: کاشت این گیاه جایگاه ویژه‌ای در تناوب زراعی داشته و ضمن بهبود وضعیت خاک عملکرد محصول بعدی را نیز افزایش می‌دهد.

این کارشناس تصریح کرد: اهمیت پنبه در تامین الیاف طبیعی، روغن مورد نیاز برای انسان، فراهم کردن کنجاله برای خوراک دام، اشتغالزایی بالا و عدم رقابت الیاف مصنوعی با الیاف پنبه ضرورت کاشت این محصول را قابل توجه کرده است.

مسئول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه پنبه گیاهی است که برای کشت نیاز به آب کافی دارد، بیان کرد: کمبود آب و افزایش درجه حرارت باعث زود رسی و به گل نشستن سریع گیاه می‌شود.

از مهم‌ترین مسائل در تولید پنبه مدیریت بهینه زراعی است که از مولفه‌های مزرعه خوب و با عملکرد بالا، تاریخ کاشت مناسب، تهیه بستر مناسب، میزان کافی بذر در هر هکتار و آبیاری اصولی با تاکید بر استفاده از آبیاری نواری است.

قیروکارزین با موقعیت جغرافیایی مناسب به لحاظ دارا بودن فاکتور‌های ارزنده مانند میزان نور، درجه حرارت هوا و خاک و رطوبت، مستعد برای کاشت بیش از ۴۰ محصول زراعی است که در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

برچسب ها: برداشت ، پنبه ، قیروکارزین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار