امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اکثر افراد فعال در مجموعه‌ها خودشان قانون را نمی‌دانند، ابراز داشت: عمل در چهارچوب مقررات، مهمترین معروف در مجموعه دستگاه‌های اجرایی است که امیدواری به نظام و استحکام نظام را در پی دارد.
کد خبر: ۷۸۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ 15 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت الله لطف الله دژکام روز یکشنبه ۲۴ شهریورماه در اولین گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با یادآوری اینکه پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایجاد ساز و کارهایی برای امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل مهم بود، افزود: اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب است حکم شرعی و فقهی است؛ اما چگونگی اجرای آن نیازمند سازوکار است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اکثر افراد فعال در مجموعه‌ها خودشان قانون را نمی‌دانند، ابراز داشت: عمل در چهارچوب مقررات، مهمترین معروف در مجموعه دستگاه‌های اجرایی است که امیدواری به نظام و استحکام نظام را در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: قانون اخیر که طی چند سال گذشته به عنوان قانون امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ شده، وظایفی را برای همه تعریف کرده و حقوقی هم معین کرده است که براساس آن هرجا حقی است، پای وظیفه هم در میان می‌آید.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس عنوان کرد: این قانون باید به عمل برسد تا کمی وضع امر به معروف و نهی از منکر بهتر از چیزی باشد که در جامعه ماست.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مراکز اداری استان در مجموعه‌های خود مطابق قانون‌ موظف‌اند شوراهای امر به معروف را تشکیل دهند، اعلام کرد: از ۱۲۵ دستگاه موجود ۷۰ دستگاه شورا را تشکیل داده‌اند و بقیه هم باید سریع‌تر اقدام کنند.

آیت‌الله دژکام گفت: امر به معروف و نهی از منکر را باید به عنوان خیرخواهی تلقی کنیم، گاهی امر و نهی را به سمت و سوی دشمنی می‌بریم، این احساس دوستی و خیرخواهی باید اول در خود ما ایجاد شود و این موضوع مسأله اصلی است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز داشت: شورای ادارات باید در امر و نهی خود خیرخواهی را در نظر گیرند؛ همچنین باید در این زمینه در عین ادب با مردم برخورد کرد.

رییس ستاد اقامه امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: مصادیق معروف و منکر باید معرفی و شناسایی شود و در جمهوری اسلامی بپذیریم که قانونی عمل کردن معروف و معروف و غیرقانونی عمل کردن منکر است.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه امر و نهی باید همراه با پذیرش باشد، خاطرنشان کرد: همین نکته بار امر به معروف را سنگین کرده است، ما باید در اداره و اجتماع فضاسازی کنیم و این فضاسازی وظیفه مدیریت‌هاست.

نظارت استانداری بر اجرای فریضه امر به معروف

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس نیز امر به معروف و نهی از منکر را ضرورت جامعه اسلامی دانست و افزود: این دو فریضه چراغ جهاد را روشن نگاه می‌دارد و تنها راه موثر اصلاح جامعه است؛ همچنان که بسیاری از مشکلات در گرو بی توجهی به این فریضه است.

عبدالرضا قاسمپور خاطرنشان کرد: دوام و قوام جامعه به اجرای فریضتین وابسته است و اگر اجرا نشود، مرگ آن جامعه قطعی است همه حرکت‌های اصلاحی و دگرگونی های سازنده در پرتو امر به معروف و نهی از منکر محقق شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر حتی از جهاد در راه خدا هم بالاتر شمرده شده است، خاطرنشان کرد: باید به‌منظور ترویج و توسعه این دو فریضه فرهنگ‌سازی کنیم و برای آن از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

قاسمپور افزود: در استانداری براساس قانون شرع، قانون اساسی و دستور استاندار به این مسأله به صورت ویژه توجه کنیم.

معاون استاندار فارس بیان داشت: استانداری با نظارت بر دستگاه‌های اجرایی، بر اعمال این دو فریضه نظارت می‌کند و انتظار داریم بدنه دولت هم نهایت سعی و تلاششان را در جهت ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار