مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:همچنین درباره باغ موزه دفاع مقدس اظهارداشت: شان و منزلت استان فارس بیش از این است و انتظار است که موزه‌ای که 8 سال است محتوا و ساختمانش آماده شده بهتر از این باشد که تلاش می‌کنیم با همراهی همه دستگاه‌ها این باغ موزه از مظلومیت خارج شود و امید است که تا پایان سال 1400 تکلیف این باغ موزه مشخص شود.
کد خبر: ۷۸۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ 18 September 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سرهنگ سعید کوشکی ظهر امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه برنامه‌های دفاع مقدس در استان فارس در 2 قالب اجرا می‌شود، اظهار داشت: دسته اول برنامه‌هایی است که در سطح استان و در شهرستان‌ها و دستگاه‌ها اجرا می‌شود و دسته دوم برنامه‌هایی با مرکزیت شیراز و توسط این اداره کل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های محوری و اساسی که با مرکزیت شیراز برگزار می‌شود، 33 برنامه است، گفت: نخستین برنامه شاخص برپایی نمایشگاه ترکیبی با عنوان " اصحاب یمین" است که برای نخستین بار در جنوب شیراز برگزار می‌شود و ترکیبی از تاریخ معاصر ایران تاکنون، تجهیزات دفاعی قابل نمایش و رفتار اقشار و گروه‌های مختلف در دفاع مقدس است.

سرهنگ کوشکی تصریح کرد: این نمایشگاه 31 شهریورماه به مدت 12 روز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید مراجعه کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به برگزاری ویژه برنامه 10 شب با شهدا به صورت برنامه زنده تلویزیونی افزود: این 10 شب بین دستگاه‌های مختلف تقسیم شده که در یک شب هم با عنوان شبی با ادبیات دفاع مقدس 10 جلد کتاب رونمایی می‌شود.

سرهنگ کوشکی با اشاره به برگزاری برنامه ویژه رادیویی که توسط صداوسیما برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری برنامه‌هی راویان دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور بخش دیگری از برنامه‌ها است که در رژه بخشی از تجهیزات دفاعی که قابل نمایش است، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌ها عنوان کرد: رونمایی از تمبر و شناسنامه شهدا، گردهمایی روحانیون ایثارگر که در دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند همچنین پیش یادواره سرداران آتش ویژه کسانی که در توپخانه فعالیت می‌کردند و در 4 شهرستان جهرم، کازرون، فسا و ممسنی برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: علاوه بر برنامه عطرافشانی و غبارروبی قبور شهدا امسال برنامه پیاده‌روی از محل شهدای گمنام این اداره کل به سمت گلزار شهدا به صورت دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی برگزار می‌شود.

سرهنگ کوشکی با اشاره به دیگر برنامه‌ها گفت: اجرای گروه سرود خیابانی و ویژه برنامه نکوداشت جهادگران دفاع مقدس ویژه مهندسی رزمی برگزار می‌شود که تاکنون توجهی به این موضوع نشده بود.

وی با اشاره به برنامه مرکزی نکوداشت جامعه ایثارگری استان فارس گفت: استان فارس در زمان دفاع مقدس 220 هزار نفر رزمنده به جبهه اعزام کرده که معادل تعداد رزمندگان 7 استان بوده و در این برنامه نکوداشت با حضور یک چهارم رزمندگان در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از برگزاری همایش تجلیل از سرداران جنگ سخت و نرم خبر داد و افزود: این همایش همراه با پرده‌خوانی است.

سرهنگ کوشکی با اشاره به لزوم معرفی شهدای شاخص استان تصریح کرد: 16 شهید شاخص استان به همراه اطلاعات آنها در سایت بارگذاری شده و بناست که ادارات در این ایام دفاع مقدس به عکس شهدا مزین شوند.

 

وی همچنین درباره باغ موزه دفاع مقدس اظهارداشت: شان و منزلت استان فارس بیش از این است و انتظار است که موزه‌ای که 8 سال است محتوا و ساختمانش آماده شده بهتر از این باشد که تلاش می‌کنیم با همراهی همه دستگاه‌ها این باغ موزه از مظلومیت خارج شود و امید است که تا پایان سال 1400 تکلیف این باغ موزه مشخص شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین درباره دایره المعارف دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: کارهای اولیه انجام و اطلاعات اولیه و مصاحبه تاریخ شفاهی این امر انجام شده که امیدواریم با تحقق این امر استان فارس به یک قطب فرهنگی با محوریت دفاع مقدس تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به 3 عنصر اساسی در طول انقلاب اسلامی که سبب شده ایران امروز به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی منطقه به حساب آید، بیان کرد: مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) از ابتدای انقلاب با روشنگری و هدایت انقلاب اسلامی را هدایت کردند و نفوذ معنوی انقلاب در جهان مرهون روشنگری‌ها و هدایت رهبری انقلاب است.

سرهنگ کوشکی با بیان اینکه عامل دوم مردم و عامل سوم پیشقراولان جهاد و شهادت است، خاطرنشان کرد: این 3 عامل سبب شده که ایران اسلامی امروز یک قدرت در منطقه باشد و باید در هفته دفاع مقدس اینها را تبیین کرد.

وی با انتقاد از جریان حذف نام شهدا در برخی از شهرها گفت: با جریان منحوس و دورافتاده از ارزش‌های انقلاب اسلامی که به حذف نام شهدا می‌پردازند، به جد مقابله می‌کنیم و هر چند در استان فارس رخ نداده است اما تلاش می‌کنیم که این امر انجام نشود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: کسانی که تحمل نام شهدا را ندارند از بی‌لیاقتی خودشان است در صورتی که در دیگر کشورها قهرمانان ملی تقدیر می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار