رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: دولت هیچ محدویتی را برای افزایش تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر قایل نشده و اهتمام نیز بر این است که افراد متقاضی در کمترین زمان ممکن به عضویت صندوق دربیایند.
کد خبر: ۷۸۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 19 September 2019

اسدالله رازانی، شامگاه چهارشنبه(27 شهریور) در دومین جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در سال 84 شکل گرفته است، گفت: کشاورزان و روستاییان مهمترین نقش را در تولید کشور دارند که در گذشته بیمه نداشتند اما با تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر این خلاء پر شد.

وی افزود: در حال حاضر یک میلیون و 160 هزار نفر در سطح کشور از مزایای این بیمه برخوردارند که بالغ بر یک میلیون و 50 هزار نفر آنها بیمه شده فعال هستند و 106 هزار نفر نیز به دلیل بازنشستگی پیش از موعد، یا فوت سرپرست خانوار و یا از کارافتادگی سرپرست خانوار، مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عنوان کرد: اگر امروز بخواهیم سرپرست خانوارهای روستایی را بیمه کنیم 2 میلیون خانوار باقی مانده است که در سال‌های آینده با احتساب کشاورزان غیرساکن و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار خانوار و سرپرستان خانوار جدید، جامعه هدف ما به شش الی هفت میلیون نفر می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه براساس سطح درآمدی فرد است، ادامه داد: در کل کشور 80 درصد بیمه شدگان در سطح هشت که بالاترین سطح است، ثبت نام کرده‌اند.

رازانی با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، دولتی بوده و دولت نیز اهتمام اصلی بر این بخش دارد، گفت: در این نوع از بیمه، تنها یک سوم حق بیمه از سوی روستائیان پرداخت شده و دو سوم آن را دولت پرداخته می‌کند.

وی ادامه داد: دولت هیچ محدویتی را برای افزایش تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر قایل نشده و اهتمام نیز بر این است که افراد متقاضی در کمترین زمان ممکن به عضویت صندوق دربیایند.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در ادامه اعلام کرد: در استان کردستان 44 هزار نفر بیمه شده فعال این صندوق هستند که 4.3 درصد بیمه شدگان کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه جمعیت کردستان 2 درصد جمعیت کل کشور است؛ تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 4 درصد جمعیت استان را در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، 2 برابر متوسط کشوری عنوان کرد.

رازانی گفت: 2 هزار کردستانی نیز بیمه بازنشستگی از صندوق دریافت می‌کنند که در مجموع 46 هزار نفر در استان کردستان از مزایای بیمه اجتماعی روستاییان بهره‌مند هستند.

وی اعلام کرد: صندوق بیمه روستاییان استان کردستان در سال گذشته با کسب 94 از 100 امتیاز، در سه شاخص عملکردی تمدیدی‌ها، بیمه شده جدید و بیمه شده زیر 30 سال، موفق به کسب رتبه اول در میان 31 استان کشور شد.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خاطرنشان کرد: در حال حاضر 180 هزار نفر دیگر نیز در استان کردستان می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان قرار گیرند که ما در پذیرش و برقراری بیمه برای آنها محدودیتی را نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عمده مشکل روستاییان در عدم توان پرداخت حق بیمه نیست بلکه به دلیل ناآشنایی، عدم تبلیغ و اعتماد است که تاکنون افراد بیشتری به عضویت صندوق درنیامده‌اند، در صورتی که این صندوق دولتی بوده و هر دولتی موظف به پرداخت حق بیمه عضوشدگان آن است./ ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار