آقائی در ادامه تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی دانست و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها، هدف آنها از ترفند مذاکره را تحمیل خواسته‌های خود و اثبات تأثیرگذاری فشار حداکثری بر ایران خواندو عرضه داشت: سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.
کد خبر: ۷۸۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 21 September 2019

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا:حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اسارت آل الله ،آزردن پدر ومادر وزورگویی وستم به مردم را درکنار ناسپاسی نسبت به خوبی های دیگران را از گناهانی برشمرد که کیفر آن در همین دنیا اتفاق خواهد افتاد.

آقائی در ادامه خطبه های خود به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج فقه خود وتاکید نسبت به این موضوع که همه بدانند که هیچ گونه مذاکره ای در هیچ سطحی بین مسئوولان ایران وآمریکا اتفاق نخواهد افتاد،اشاره نمود.
آقائی در ادامه تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی دانست و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها، هدف آنها از ترفند مذاکره را تحمیل خواسته‌های خود و اثبات تأثیرگذاری فشار حداکثری بر ایران خواندو عرضه داشت: سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد :با وجود تاکید فراوان رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع عدم مذاکره با آمریکایی ها ،گاها از ته دل برخی از مسئوولان در داخل کشور تمایل نسبت به مذاکره با آمریکا داشته وانسان نسبت به عقل این گونه افراد با وجود این همه بدعهدی وجنایت از سمت آمریکایی ها شک می کند.
آقائی در ادامه به رویکرد انقلابی مسئوولان قضائی نسبت به برخورد با مفسدان اقتصادی اشاره نمود وافزود:هر از چند گاهی خبرهای مسرت بخشی در خصوص برخورد دستگاه قضائی با مفسدان اقتصادی شنیده می شود که این اخبار اوج امید را در دل مستضعفان ومحرومان جامعه ایجاد می کند.
وی ضمن تشکر وقدردانی از اقدامات دستگاه قضا در خصوص برخورد با مفسدان اقتصادی در سطح جامعه، بیان کرد:رفتاری که با عدالت خواهی ورویکرد انقلابی ومدیریت جهادی وعزم قاطع از سوی دستگاه قضا ب در برخورد با مقابله با فساد صورت می گیرد،همراه با عقلانیت وفهم سیاسی واجتماعی وتدابیر لازم می باشدواین جای بسی تقدیر وتشکر را به همراه دارد.
آقائی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: امام راحل فرمودند: امتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و امروز شاهد تحقق این فرمایش نورانی هستیم و به جرات می‌توان گفت؛ ملت ایران آزادترین و مستقل‌ترین ملت جهان هستند.
آقائی با بیان اینکه دفاع مقدس متعالی ترین نمونه مقاومت وایثار واز خودگذشتگی می باشد،بیان کرد: یکی از برکات و دستاوردهای بزرگ جنگ تحمیلی، وحدت ملی در سایه آموزه‌های دینی بود، که به واسطه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس در دیگر ممالک اسلامی، امروز شاهد تحرکات ضداستکباری در نقاط مختلف جهان هستیم.
وی در ادامه به خبر حمله انصارالله یمن به قلب صنعت نفتی ۵۰۰میلیارددلاری کشور عربستان اشاره نمود وافزود:خبر حمله انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان کمر استکبار را به معنای واقعی شکست ونشان داد که چنانچه خداوند متعال بخواهد با کمترین هزینه میشود بزرگترین خسارت را به دشمنان اسلام تحمیل نمود.
آقائی در ادامه به ۲۶ شهریور ماه ۴۴ امین سالگرد تاسیس اورژانس ۱۱۵ اشاره نمود وافزود :فروریختن سقف فرودگاه مهر آباد ومصدوم شدن تعداد زیادی از مردم ونبود دستگاه متولی خاص جهت امداد رسانی به مجروحان ،منجر به تاسیس سازمان اورژانس ۱۱۵شد.
وی با بیان اینکه اولین پایگاه اورژانس مرودشت در سال ۱۳۵۵ تاسیس گردید واکنون با توجه به گسترش جمعیت ونیازهای فراوان این سازمان در سطح شهر با ۸پایگاه فعالیت می کند ،بیان کرد:در ۶ ماه نخست امسال حدود ۶۲۴۱۰تلفن اورژانسی رخ داد ه که از این تعداد ۱۵۷۹۰مورد منجر به امداد رسانی شده است ودر این اثنا ۱۵نفر در آستانه فوت شدن ،احیا شده وبازگشت مجدد به زندگی پیدا نموده که این اقدام جهادی جای بسی تقدیر وتشکر دارد واز مسئوولان تقاضا دارم که نسبت به رفع احتیاجات وکمبودهای اورژانس اقدام شایسته بکار گیرند.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود به موضوع مشکل زمین های پلاک ۱۰۰(جنب میدان تمدن به سمت تخت جمشید) اشاره نمود وافزود:در سال ۱۳۳۲این زمین ها جز شهر مرودشت بوده وطبق مصوبه انجمن شهر(سابق)با تفکیک این اراضی موافقت گردیده وشهردار وقت نیز در این زمینه اعلام بلامانع بودن می نماید.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۳۷۲نیز شهردار
۱
وقت صورت مجلسی، برای تفکیک اراضی فوق و واگذاری به مردم جهت ساخت وساز تنظیم نموده واز طرف دیگر صندوق شبکه بهداشت ودرمان شهرستان مرودشت در سال ۱۳۸۲با عنایت به بلامانع بودن ساخت وساز در این پلاک ها اقدام به خرید ۷/۲از این زمین ها (تعداد ۸۰پلاک ) برای تهیه مسکن کارکنان خود نموده که متاسفانه به یکباره در سال ۱۳۹۱این زمین ها از محدوده شهر خارج گردیده است.
آقائی افزود:با توجه به خرید ۸۰پلاک از زمین های فوق الذکر توسط کارکنان شبکه بهداشت ودرمان واز طرف دیگر خارج شدن این پلاک از محدوده شهر ،مشکلات عدیده ای برای خانواده های خریدار ایجاد گردیده ولذا از مسئوولان ذیربط تقاضا داریم که در جهت حل مشکل فوق الذکر با همکاری شهردار محترم ،اقدامات شایسته ولازم را بکار گیرند.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید را به تمامی فرهنگیان ودانش آموزان تبریک گفت و ضمن تشکر از ریاست اداره آموزش وپرورش شهرستان مرودشت وهمکاران وی در جهت آماده سازی مدارس برای شروع آغاز سال تحصیلی ،بیان کرد: شروع هر سال تحصیلی باید با پاسداشت یاد شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که از همه حقوق خود گذشتند، برگزار شود.
آقائی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران، اولین درسی است که هر روز باید در مدارس ما تمرین و تکرار شود.
شایان ذکر است که قبل از ایراد خطبه های نماز جمعه ،مرتضی چراغی ریاست اداره آموزش وپرورش شهرستان مرودشت به بیان مطالبی در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید واقدامات صورت گرفته توسط این نهاد در یک سال اخیر پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار