نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد این تحریم‌ جدید، فشاری را به فشارهای موجود بر علیه تهران اضافه نخواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 21 September 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با اشاره به تحریم بانک مرکزی کشورمان از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، گفت: ایالات متحده در گذشته نیز یکبار بانک مرکزی را تحریم کرده است و این امر مسئله جدیدی نیست.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از حمله یمنی ها به آرامکو، آمریکایی ها به دلیل داشتن ضعف نظامی تحقیر شدند از این رو تلاش دارند با تهدید کردن کشورها افکار عمومی را منحرف کنند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که مسئله ای به نام تشدید تحریم علیه ایران را مطرح کردند تا سعودی ها کمی آرام شوند.

بانک مرکزی قبلا توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده بود

وی ادامه داد: البته باید یادآور شد بانک مرکزی قبلا توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده بود اما این‌ بار نام این بانک به فهرست تأمین مالی تروریسم اضافه شده که رفع تحریم آن را دشوارتر و عواقب همکاری با آن گسترده‌تر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در واقع باید اذعان کرد این اقدام ترامپ و وزارت خزانه‌داری آمریکا عملیات روانی بوده و صرفا برای وجه دادن به خودشان است.

تحریم‌ جدید بانک مرکزی، فشار مضاعف نخواهد بود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد این تحریم‌ جدید، فشاری را به فشارهای موجود بر علیه تهران اضافه نخواهد کرد.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای جزئیات تحریم‎‌ها علیه برخی بخش‌ها و موسسات مالی و اعتباری ایران را اعلام کرد.

بر این اساس وزارت خزانه‌داری آمریکا در وبگاه رسمی خود اعلام کرد که بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی ایران و شرکت اعتماد تجارت پارس را تحت تحریم قرار داده است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه بانک ایرانی نامشروع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار