نماینده مردم آباده با تاکید بر ضرورت شفاف سازی صورت های مالی از سوی بانک ها، گفت: بانک ها باید با شفاف سازی صورت های مالی خود علیه فساد در بخش های اقتصادی عمل کنند.
کد خبر: ۷۸۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹ 22 September 2019

به گزارش تابناک فارس: وی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش قیمت ارز، مسکن و ... باعث تغییر جهت به سودآوری و افزایش دارایی ها و امکان پذیری افزایش سرمایه از سوی بانک ها شده است، افزود: یکی از ابر چالش ها در حال حاضر اصلاح نظام بانکی کشور است که در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته تا با این نوع اصلاح شفافیت های مالی بیشتر شود.


زارع با تاکید بر اینکه انتشار دقیق صورت های مالی بانک های دولتی به عارضه یابی های دقیق می انجامد، تصریح کرد: وقتی بتوانیم عارضه های موجود را احصا کنیم، به طور حتم می توان برای رفع آنها در قالب قانون برنامه داشت.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بانک ها باید بازوی نظارتی کشور در بخش نظارتی بوده و با هر نوع مفسده ای برخورد کنند، گفت: شفاف سازی صورت های مالی و حتی دارایی های بانک ها مطالبه دیرینه بوده که باید در زمینه بهبود عملکردها هر چه سریع تر انجام شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، ادامه داد: با استفاده از گزارش های مالی بانک ها می توان به نتایج خوبی در حوزه تسهیلات اعطایی، نحوه استفاده از آنها و در نهایت شرایط اقتصادی کشور رسید.


سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر بانک ها برای شفاف سازی صورت های مالی خود نیاز به قوانینی داشته باشند مجلس آماده تدوین آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار