رئیس پلیس راه تصریح کرد: در تصادفات فوتی در طرح تابستانه ۴ درصد کاهش و تصادفات جرحی هم ۶۵۱ فقره افزایش داشته است اما باید گفت هم در تعداد متوفی و مجروح و هم در تعداد کل شاهد افزایش بوده ایم؛ فارس رتبه اول کشته شده ها را با ۱۸۱ کشته به خود اختصاص داد و اصفهان با ۱۴۰ کشته و خراسان رضوی با ۱۱۳ در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند.
کد خبر: ۷۸۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 25 September 2019

سردار حسینی اعلام کرد: اردبیل با ۱۶ نفر و چهارمحال و بختیاری و تهران غرب به ترتیب کمترین آمار کشته‌ها در طرح تابستانی ۹۸ را به خود اختصاص داده اند؛ در مقابل همدان با 22 نفر کشته رتبه اول افزایش کشته ها در طرح تابستان را داشته و کهکیلویه و بویراحمد و کرمان در رده‌های بعدی جا دارند.پ

وی گفت: استان‌های کاهشی در طول طرح تابستانی آذربایجان شرقی با ۳۲ نفر کشته و کردستان با ۲۹ نفر و اصفهان هم رتبه‌های بعدی استان‌های کاهشی را در طول طرح تابستان داشتند.

رئیس پلیس راه گفت: ۴ استان بیشترین سهم تصادفات مهم را به خود اختصاص داده‌اند یعنی تصادفاتی که بیشتر از سه کشته را داشتند؛ استان فارس ۴ فقره تصادف با ۱۹ جانباخته، استان همدان سه فقره تصادف با ۱۲ کشته، استان کرمانشاه ۲ فقره تصادف با 9 کشته و آذربایجان غربی ۲ فقره تصادف با هشت کشته را داشته است.

سردار حسینی تصریح کرد:تصادفاتی که بیشترین کشته‌ها را داشتند بر طبق آمار عبارتند از تصادفی که در محور گنبد به وقوع پیوست با ۱۵ جان باخته، اصفهان تصادف مینی‌بوس با ۱۲ کشته و خوزستان در تصادف با هفت کشته از این جمله بوده اند.

وی به تقسیم بندی تصادفات پرداخت و گفت: جاده‌های اصلی ۵۲ درصد، بزرگراه ۱۰ درصد، آزادراه با 9 درصد، جاده‌های روستایی ۹ درصد و جاده های فرعی با ۲۰ درصد بیشترین تصادفات را به نام خود ثبت کرده‌اند؛ همچنین ۶۵ درصد از جانباختگان در سرصحنه ۵ درصد در حین انتقال و ۲۰ درصد در بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

رئیس پلیس راه با بیان این مطلب که متاسفانه ۵۵ درصد تصادفات در حریم 30 کیلومتری جاده ها به وقوع می‌پیوندد اظهار داشت: ۳۱ درصد تصادفات به واسطه واژگونی و بازه زمانی ۱۶ تا ۲۰ ، ۲۳ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

سردار حسینی ادامه داد: جمعه ها پرتصادف‌ترین روز در طرح تابستانه با ۱۶ درصد و شنبه ها کم تصادفات‌ترین روز  با ۱۱ درصد تصادف را به خود اختصاص داده است؛ همچنین ۲۵ تیرماه با ۵۲ نفر کشته پرحادثه‌ترین روز در طرح تابستانه و ۱۵ مرداد با 7 نفر  جانباخته کمترین کشته را در طرح تابستانه به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار