روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در خصوص آخرین خبرها پیرامون وضعیت کتابخانه مرکزی شیراز گفت: آخرین اتفاقی که برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز افتاده، این است که بنا به دستور استاندار فارس قرار شد زمین این مکان که به کمیسیون ماده 5 شهرداری رفته و مدتی معطل مانده بود، خارج از طرح به کمیسیون برود و در نخستین جلسه این کمیسیون مطرح شود.
کد خبر: ۷۸۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 29 September 2019

استاندار فارس که در ماه‌های گذشته چندین مرتبه بر مشخص شدن زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز تاکید کرده بود، چندی پیش و در آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، مهلتی را برای انجام این کار مقرر کرد تا مدیران مربوطه را وادارد به اجماع برسند و زمین مناسبی را برای ساخت این پروژه تعیین کنند.

بر اساس همین گزارش، در جلسه‌های مشترک استانداری با ادارات فرهنگی و سازمان‌های مرتبط شهری، قطعه زمین‌های متعددی پیشنهاد شد که در نهایت بر سر انتخاب موقعیت نهایی بین دو قطعه زمین در نقاط کم‌ترافیک شهر، توافق شد اما تغییر کاربری و تامین نظر نهادهای شهری، همچنان سدی است که پیش پای ساخت این پروژه معطل قرار گرفته است.

روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در خصوص آخرین خبرها پیرامون وضعیت کتابخانه مرکزی شیراز گفت: آخرین اتفاقی که برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز افتاده، این است که بنا به دستور استاندار فارس قرار شد زمین این مکان که به کمیسیون ماده 5 شهرداری رفته و مدتی معطل مانده بود، خارج از طرح به کمیسیون برود و در نخستین جلسه این کمیسیون مطرح شود.

وی با بیان اینکه قرار بود جلسه کمیسیون ماده پنج شهرداری پنجشنبه 28 شهریورماه برگزار شود، افزود: نمی‌دانم آیا این کمیسیون برگزار شده است یا نه؛ اگر کمیسیون برگزار شده باشد، قطعا مشکل زمین حل شده است، اما چنانچه این جلسه برگزار نشده باشد، در نخستین جلسه کمیسیون، مطرح خواهد شد. بنابراین ما منتظر نتیجه هستیم تا با توجه به دستور استاندار فارس، به فوریت روند اجرایی طرح آغاز شود.

منوچهری در پاسخ به این سوال که پس از برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های استان با حضور عنایت الله رحیمی، استاندار فارس، اولویت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس برای ساخت کتابخانه مرکزی، با کدام یک از قطعه زمین‌های پیشنهادی است، عنوان کرد: 2 قطعه زمین مشخص شد که موضوع آنها هم‌راستای یکدیگر پیش می‌رود تا ببینیم کدام یک به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: یک قطعه زمین در بلوار نیایش و قطعه زمینی در میدان شهید فهمیده در اولویت قرار گرفت، اما از قطعه زمین در نظر گرفته شده در میدان شهید فهمیده، پیشرفتی حاصل نشد درحالی‌که اداره‌کل راه و شهرسازی استان پیرامون زمین بلوار نیایش، با شهرداری شیراز نامه‌نگاری کرد و در ادامه شهرداری مکاتبه لازم را با شرکت مهندسین مشاور انجام داد اما هنوز این شرکت نظر خود را اعلام نکرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با تصریح بر اینکه طولانی شدن این روند موجب شد استاندار فارس خواستار آوردن طرح به جلسه شود، گفت: در نهایت گزینه زمین بلوار نیایش در اولویت ساخت کتابخانه مرکزی شیراز قرار گرفت و نهایی شد.

وی پیرامون تاریخ قطعی ساخت و ساز کتابخانه مرکزی شیراز پس از طی مراحل یادشده، اظهار کرد: زمانی که تغییر کاربری زمین انجام شود، آنچه در آغاز انجام می‌گیرد، آماده‌سازی نقشه است، اما آنچه در حوزه فعالیت ماست، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهیم داد، اما مواردی هم در اختیار ما نیست.

منوچهری تغییر کاربری زمین به کاربری فرهنگی را یکی از موارد خارج از حیطه وظایف اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد و افزود: ما تلاش می‌کنیم که دیگر سازمان‌های دخیل در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند، البته انصافا همراهی مجموعه استانداری فارس بسیار مثبت است و مصمم هستند که این پروژه به سرانجام برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس پیرامون انتقال تمامی کتاب‌ها و منابع کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب به سالن شورای شهر شیراز، گفت: این انتقال به اتمام رسید و تمامی آثار و داشته‌های کتابخانه در شورای شهر مستقر شده است.

وی افزود: مدارک مناقصه طرح بازسازی کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز آماده شده و با اعلام آمادگی شهرداری شیراز برای بازسازی یک جلسه با این نهاد خواهیم داشت، قرار است زمان این کار را مشخص کند بنابراین به محض اینکه این اتفاق بیفتد، اگر با شهرداری به توافق برسیم، آن را کلید خواهیم زد، اما در صورت عدم توافق با شهرداری شیراز، اسناد مناقصه را منتشر خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار