دکتر جواد کجوری:استان فارس در کنار استان‌های تهران و کرمان بالاترین آمار مرگ و میر براثر بیماری‌های قلبی و عروقی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۸۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 29 September 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرگروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امروزه بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا است که سالانه ۱۹ تا ۲۳ درصد از مردم دنیا را به کام مرگ می‌کشاند.
دکتر جواد کجوری افزود: این آمار در کشور بسیار بیشتر و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد‌ی است.
وی گفت: استان فارس در کنار استان‌های تهران و کرمان بالاترین آمار مرگ و میر براثر بیماری‌های قلبی و عروقی را به خود اختصاص داده است.
این متخصص قلب و فوق تخصص کاردیولوژی تهاجمی کم تحرکی، افزایش وزن، مصرف دخانیات، مصرف نمک و روغن زیاد در غذا، استفاده از فست فود و غذا‌های فرآوری شده، استرس‌های زندگی شهری، آلودگی هوا و ابتلا به پرفشاری خون را از مهمترین عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی و عروقی برشمرد.
دکتر کجوری کاهش سن بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را زنگ خطری برای سلامت جامعه دانست و گفت: در گذشته این بیماری در آقایان در سنین بالای ۴۰ سال و در خانم‌ها در سنین بالای ۵۰ سال دیده می‌شد، اما امروزه این سن به حدود ۳۵ سال کاهش یافته است.
مدیر مرکز مطالعات و آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توجه به علائم اولیه بیماری‌های قلبی و عروقی را مهمترین گام در درمان زودهنگام این بیماری برشمرد.
وی گفت: درد در قفسه سینه، تنگی نفس، کاهش توانایی افراد در انجام فعالیت‌های روزانه، خستگی زودرس، تپش قلب و کاهش سطح هوشیاری از علائم اولیه بیماری‌های است.
۷مهر مصادف با ۲۹ سپتامبر روز جهانی قلب نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار