رئیس اداره بهداشت محیط وزارت بهداشت ضمن اشاره به برخی نکات بهداشتی راهپیمایی اربعین در مورد مصرف آب و غذای غیر بهداشتی هشدار داد.
کد خبر: ۷۸۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 30 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به توصیه‌های بهداشتی به زائران مراسم پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: ما به زائران اربعین توصیه می‌کنیم که در هنگام پیاده‌روی به هیچ عنوان از آب غیربسته‌بندی در کشور عراق استفاده نکنند زیرا ممکن است مسائل بهداشتی در مورد آب به طور کامل رعایت نشده باشد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تأکید کرد: بازرسان بهداشت محیط کنترل دقیق و ویژه‌ای بر روی موکب‌های بین دو شهر نجف و کربلا دارند و به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم که تا حد امکان از غذاهای موکب‌های ایرانی استفاده کنند زیرا آنها مسائل بهداشتی را با همکاری و نظارت بازرسان بهداشت محیط به طور کامل رعایت می‌کنند.

بخور، نخورها برای زائران اربعین حسینی

فرهادی گفت: افرادی که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند بهتر است با خود غذاهای فاسد شدنی را حمل نکنند و برای تقویت بنیه جسمانی خود از مواد غذایی خشکی مانند خشکبار و غذاهای کنسرو شده استفاده کنند تا دچار مسمویت غذایی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین نشوند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: یکی از مسائلی که وزارت بهداشت توجه دقیق و جدی نسبت به آن دارد، موضوع تردد زائران کشورهای هم‌جوار مانند پاکستان و افغانستان است و به دلیل پایین بودن میزان سطح بهداشت در این کشورها، مردم پاکستان و افغانستان می‌توانند حامل میکروب‌های عفونی مختلفی باشند و وزارت بهداشت در زمینه تأمین سلامت مردم کنترل دقیقی بر روی مسائل بهداشتی و درمانی زائران کشورهای هم‌جوار دارد.

او گفت: تا حد امکان برای مصرف نوشیدنی‌های گرم مانند چای از لیوان‌های گیاهی یا فلزی استفاده کنند زیرا لیوان‌های پلاستیکی کدر و حتی شفاف مناسب مایعات داغ نیستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار