فرمانده انتظامی فارس گفت: هک شدن مودم وای فای می‌تواند موجب استفاده مجرمانه از هویت مجازی و سرقت اطلاعات مهم شود.
کد خبر: ۷۸۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 01 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از شبکه‌های بی سیم یا وایرلس بدون هیچ گونه کابلی افراد می توانند از طریق لپ تاپ، کامپیوتر و یا گوشی خود به راحتی به اینترنت متصل شوند، اظهار کرد: اما این نگرانی بین کاربران وجود دارد که چگونه و به چه طریق از دسترسی افراد دیگر و هک شدن شبکه خانگی وای فای خود جلوگیری کنند.

او ادامه داد: در صورت هک شدن وای فای از طریق افراد فرصت طلب در هزینه و سرعت اینترنت به شما ضرر وارد می‌شود.

فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: باید توجه داشته باشید در صورتی که وای فای شما از طرف مجرمان سایبری هک شود و با آن اینترنت جرمی اتفاق افتد شما نیز دچار مشکل خواهید شد.

رهام بخش حبیبی اضافه کرد: ایجاد یک پسورد اختصاصی برای مودم ضروری است، فراموش نکنید بعد از تغییر دادن رمز حتما پسورد جدید را به خاطر بسپارید.

او با بیان اینکه معمولا نام کاربری و پسورد پیش فرض در اکثر مودم‌ها admin است، ادامه داد: برای تغییر پسورد مودم خود می‌توانید وارد بخش Administration settings مودم شده و پسورد را آنجا تغییر دهید.

فرمانده انتظامی فارس گفت: خاموش کردن WPS، قرار ندادن محدوده آنتن دهی وای فای بیشتر از محیط مورد نیاز خود، فعال کردنپروتکل بر روی اطلاعات WPA۲، فعال کردن فایروال روتر یا مودم، انتخاب نامی مطمئن و قوی برای شبکه ssid، خاموش کردن مودم در صورت استفاده نکردن، انتخاب رمز عبور قوی برای قسمت مدیریت مودم، از راه‌های جلوگیری از هک وای فای است.

او همچنین با اشاره به کلاهبرداری در سایت‌های خرید و فروش اجناس، افزود: افراد سودجو با درج آگهی دروغین و کاذب در سایت‌های خرید و فروش اجناس دست دوم با دریافت بیعانه از مشتریان کلاهبرداری می‌کنند.

حبیبی تصریح کرد: یکی از روش‌هایی که افراد کلاهبردار از آن استفاده می‌کنند، درج آگهی دروغین و کاذب با قیمت پایین‌تر از عرف بازار است تا باعث جلب نظر خریداران شود.

فرمانده نیروی انتظامی فارس اضافه کرد: این افراد با هدف ایجاد انگیزه در خریداران، اجناس خود را با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار ارائه و با جلب اعتماد مشتریان از آن‌ها مبالغی را تحت عنوان بیعانه از طریق واریز به شماره کارت دریافت می‌کنند و پس از گرفت مبالغ، دیگر پاسخگوی تلفن و تعهد خود نخواهد بود.

او افزود: قبل از هر گونه اقدام به خرید و ثبت سفارش، از وجود کالا و مراجعه حضوری به فروشنده، اصالت کالا و تقلبی نبودن آن از طریق دریافت مشاوره از کارشناسان، سرقتی نبودن کالا با مشاهده برگه خرید یا سایر اوراق اطمینان کسب کنید.

حبیبی هشدار داد: هرگز در مکان‌های کم تردد، درخصوص خرید یا فروش اجناس قرار نگذارید بلکه در نزدیکی مکان‌های پرتردد و ترجیحا اماکن انتظامی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار