مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک را در این استان تشریح کرد.
کد خبر: ۷۸۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸ 02 October 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: زهرا افتخاری چهارشنبه 10 مهر در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه شعار امسال هفته ملی کودک “آینده را باید ساخت، کودکان سرمایه‌های ملی همه جوامع محسوب می‌شوند” اعلام و اضافه کرد: در کشور اسلامی ما نیز کودکان سرمایه ملی و اجتماعی هستند که باید در رشد و بالندگی آنها کوشا باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید فرداهای روشن به کودکان امروز ببخشیم، افزود: کودکان شهروندان شریفی هستند که می‌توانند در ساخت آینده بهتر یار و یاور ما باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، گذر از شرایط فعلی به شرایط مطلوب را نیازمند برنامه ریزی دقیق و علمی دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی در حوزه کودک و نوجوان مانند همه جریان‌ها و فرآیندهای فرهنگی، متکی بر برنامه‌های فکری مداوم است.

او ادامه داد: کسب دانش نوین روز، نیاز سنجی کودکان و نوجوانان از طرف مربیان و خانواده‌ها دارای اهمیت فراوان در شناخت موقعیت کنونی آنها است.

افتخاری، افزایش همکاری و تفاهم میان دستگاه‌ها و ارتباط با افرادی که دیدگاه فرهنگی دارند را از نیازهای مهم برای حل مشکلات و ارتقا کیفیت زندگی این قشر از جامعه دانست و گفت: هدف از هفته ملی کودک برجسته سازی دوران کودکی و گوشزد کردن اهمیت آن برای همه نهادها و دستگاه‌های متولی مرتبط با حوزه کودک و نوجوان است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های هفته ملی کودک و نوجوان را فرایند محور خواند و گفت: این برنامه‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: با توجه به قرارداشتن در ایام صفر و آستانه اربعین حسینی، رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال در راستای شناخت هویت ملی و اسلامی و استفاده از آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی است.

افتخاری گفت: تلاش داریم با استفاده از آموزه‌های محرم و صفر روحیه ایثارگری، فرهنگ جهاد و فداکاری را در ذهن و روح کودک نهادینه کنیم.

او ادامه داد: با توجه به روز شمار هفته ملی کودک و نوجوان، با همکاری دستگاه‌های متولی مربوطه سعی کردیم نام گذاری هفته ملی در راستای مسائل روز جامعه باشد.

به گفته افتخاری، عضویت رایگان در مراکز فرهنگی و هنری، اکران فیلم رایگان در سینماهای تحت پوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری، گفت و گوی دوسویه میان نماینده کودکان و نوجوانان و استاندار تحت عنوان سهم من، جلسه هم‌اندیشی با هنرمندان نویسندگان و مسئولان اجتماعی سیاسی و فرهنگی، اجرای تئاتر خیابانی توسط اداره فرهنگ و اسلامی، پیاده روی مادر و کودک در بلوار چمران و برنامه‌های مشترک با دیگر نهادها و سازمان‌ها، از برنامه‌های هفته ملی کودک در شیراز و فارس است.

افتخاری همچنین از بازدید رایگان پارک ملی بمو و باغ وحش با همکاری اداره‌کل محیط زیست استان خبر داد و راه‌اندازی پایگاه سلامت تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی بطور رایگان در خدمت کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های هفته ملی اعلام کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس، دیدار با سه خانواده شهید، بازدید از آثار تاریخی، کتابخوانی مادر و کودک و جشن بادبادک‌ها در باغ جنت را از دیگر برنامه‌های این هفته در فارس عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، 14 تا 20 مهرماه تحت عنوان هفته کودک تعریف شده است و برنامه‌هایی به این مناسبت در کشور اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار