امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه مهمترین چیزی که روستاییان به آن نیاز دارند اشتغال است، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا روستاییان توان تولید داشته و در روستاها ماندگار شوند.
کد خبر: ۷۸۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 04 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه جهرم با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اظهار داشت: شاید یکی از لحظات سخت سفر شام برای حضرت زینب(س) زمانی بود که این سه ساله‌ای که امانت برادرش بود جان به جان آفرین در خرابه شام تسلیم کرد.

وی افزود: کرامات مرقد نورانی حضرت رقیه(س) آنقدر فراوان است که جای هیچ شک و تردیدی برای هیچ شیعه‌ای نمی‌گذارد و در حقیقت آنجا مدفن نورانی و مرقد باب‌الحوائج و این یادگار امام حسین(ع) است.

امام جمعه جهرم با اشاره به روز 13 مهر و آغاز بزرگداشت هفته نیروی انتظامی، ابراز داشت: کارکنان این مجموعه افتخار شرف خدمت به تنها کشور شیعه و منسوب امام زمان(عج) دارند که ازخدمات آن‌ها در تامین امنیت و آسایش مردم قدردانی می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام مدبر انبوهی از رسالت‌ها و وظایف به نیروی انتظامی محول شده اما امکانات در اختیارشان نیز محدود است که ممکن است قصورهایی در کارشان وجود داشته باشد اما با تمام وجود از قداست و حرمت این لباس بیش از پیش حراست و پاسداری می‌کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) در هفته آینده نیز گفت: روایت مشهور آن است که شهادت امام حسن(ع) در 28 صفر بوده اما یک روایت نیز وجود دارد که هفتم صفر این حضرت به شهادت رسیده‌اند که جا دارد بیش از پیش نسبت به ساحت اقدس این بزرگوار ابراز ارادت کنیم.

امام جمعه جهرم با نقل حدیثی از امام حسن(ع) گفت: در روزهایی که فضای کشور و شهر ما انتخاباتی شده و دائماً حرف‌هایی که بسیاری از آن‌ها تهمت و دروغ بوده واقعی نیست پشت سر افراد زده می‌شود باید مراقب بود تا گوش‌ها با این سخنان پوچ و واهی پر نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز روستا و عشایر، عنوان کرد: اهمیت روستاها و عشایر را نباید از یاد برد چرا که اگر از روستاها غافل شویم آن‌ها مجبور به هجوم آوردن به شهرها هستند و طی آن هزاران مشکل برای خود و دیگران به وجود می‌آید.

مدبر با اشاره به اینکه روند مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها دائماً در حال ازدیاد است، گفت: آن‌ها با ورود و ساکن شدن در حاشیه شهرها و روی آوردن به شغل‌هایی که در شأن‌شان نیست با آسیب‌های اجتماعی رو به رو شده و دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین چیزی که روستاییان به آن نیاز دارند اشتغال است، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا روستاییان توان تولید داشته و در روستاها ماندگار شوند.

امام جمعه جهرم ادامه داد: اگر اشتغال در روستاها فراهم نباشد امکانات جدیدی که در اختیارشان قرار می‌گیرد گاهی اوقات ابزاری برای آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شود. پس باید زمینه را برای تولید اشتغال روستاییان فراهم کرد و از مسوولان تقاضا داریم بیش از پیش به این مهم توجه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار