فرماندار سروستان گفت: در شهرستان سروستان از مجموع پنج هزارهکتار سطح زیر کشت باغات پسته ۴ هزار و ۵۰۰ تن پسته برداشت می شود.
کد خبر: ۷۸۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 06 October 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: محسن پورزارعی ظهر یکشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان با اشاره به شان نزول زکات، اظهار داشت: زکات در کنار نماز و روزه قرار دارد ولی متاسفانه واجبی است که فراموش شده است.
وی افزود: باید فرهنگ سازی بیشتری در حوزه زکات شهرستان صورت گیرد و افراد متمکن را در جهت انجام این فریضه ترغیب کرد.

فرماندار سروستان گفت: در شهرستان سروستان از مجموع پنج هزار هکتار سطح زیر کشت باغات پسته ۴ هزار و ۵۰۰ تن پسته برداشت می شود؛ همچنین یکصد هکتار زعفران، ۴۰۰ هکتار باغات انجیر، ۴۰۰ هکتار زیتون، ۳۰۰ هزار راس دام سبک و سه هزار راس دام سنگین وجود دارد که زمینه خوبی را برای دریافت زکات فراهم می کند.

وی در ادامه جهت کمک و همکاری بخشداران و دهیاران با مبلغین و روحانیون امر زکات در مناطق روستایی اعلام آمادگی کرد.

امام جمعه سروستان در این جلسه اظهار داشت: تعداد هشت روحانی جهت تبلیغ و جمع آوری زکات در شهرستان مستقر و با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری می کنند.

حجت الاسلام عباس موسوی افزود: با بخشداران و دهیاران جهت همکاری با این مبلغین هماهنگی لازم صورت گیرد و امکانات مورد نیاز در اختیار آنان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: امیدوارم این جلسه آغازگر یک اتفاق در حوزه زکات شهرستان باشد برای سال اول با هر مقدار که می توانید شروع کنید امیدوارم که قدم خیری برای سال های آینده باشد.

رئیس اداره زکات فارس نیز در این جلسه ضمن اشاره به راه‌های جمع آوری و مصرف زکات در مناطق روستایی و دیدار با باغداران و کشاورزان،تاکید کرد: قبل از اینکه از خداوند روزی حلال بخواهیم، ظرفیت داشتن ثروت و روزی حلال را بخواهیم.

حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری همچنین با اشاره به استقرار ۸ روحانی جهت جمع آوری زکات در شهرستان تاکید کرد: اصل بر اساس سنت الهی است ما وظیفه خود را انجام می دهیم خدا هم کمک خواهد کرد.

این جلسه با حضور اعضای شورا و همچنین روحانیون و مبلغان زکات در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

برچسب ها: برداشت ، پسته ، سروستان ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار