قانع گفت: بیش از ٢٠درصد تلفات جاده‌ای ناشی از خواب آلودگی رانندگان بوده و عوامل خواب تنها چیز‌هایی نیستند که باعث خواب آلودگی می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ 06 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدهادی قانع مدیر عامل سازمان آتش نشانی، خدمات ایمنی و شهرداری شیراز اظهار کرد: یکی از مؤثرترین مواردی که می‌تواند به عنوان راهکاری مناسب در کاهش تصادفات، تخلفات و افزایش ایمنی در رانندگی مورد اســتفاده قرار گیرد، شناســایی دقیق پارامتر‌های مؤثر بر تصادفات و اثرسنجی آن‌ها است.

او افزود: با توجه به آمار بالای تصادفات و اهمیت جان انسان‌ها و همچنین اثرات اقتصادی این تصادفات، شناسایی بیشتر عوامل مؤثر و اولویت بندی آن‌ها می‌تواند کمک بزرگی در زمینه کاهش تصادفات باشد.

نتیجه تصویری برای واژگونی خودرو

قانع گفت: بیش از ٢٠درصد تلفات جاده‌ای ناشی از خواب آلودگی رانندگان بوده و عوامل خواب تنها چیز‌هایی نیستند که باعث خواب آلودگی می‌شوند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی، خدمات ایمنی و شهرداری شیراز اضافه کرد: هر ویروس، آلرژی یا بیماری می‌تواند در خواب اختلال ایجاد کند و شخص را به خواب آلودگی بکشاند، با شروع فصل سرما آنفلوانزا و سرماخوردگی از شایع‌ترین بیماری‌ها است که اغلب برخی از دارو‌هایی که برای درمان این بیماری‌ها مصرف می‌شوند، بخصوص دارو‌های ضد حساسیت، خواب آلودگی به وجود می‌آورند که می‌تواند زمینه ساز بروز حوادث گوناگونی باشد.

او تصریح کرد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه حدود یک میلیون نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست می‌دهند و بیش از ۵۰ میلیون نفرهم دچار جراحت و مصدومیت می‌شوند.

قانع ادامه داد: تراژدی غمناک تصادفات جاده‌ای پایانی ندارد و جان باختن بسیاری از هموطنان در این صحنه‌ها روند رو به رشدی داشته است و عوامل مؤثری در بروز حوادث جاده‌ای دخالت دارند که در چهار عنوان کلی به راه، عامل طبیعی، وسیله نقلیه و عامل انسانی تقسیم می‌شوند و هر کدام از این عوامل زیرمجموعه‌های گوناگونی را در برمی گیرند.

او گفت: با توجه به داده‌های سازمان جهانی بهداشت، مرگ‌های جاده‌ای حدود ۲۵ درصد کل مرگ‌های ناشی از جراحت‌ها را شامل می‌شود و یکی از مهم‌ترین آمار‌ها در تصادف‌ها و آسیب‌ها از نقش ۷۰ تا ۹۰ درصدی عوامل انسانی در تمامی تصادف‌ها حکایت دارند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی، خدمات ایمنی و شهرداری شیراز گفت: از روز‌های ابتدایی شهریور تاکنون روند کاهش در تعداد جانباختگان حوادث رانندگی در صحنه‌های تصادفات را شاهد هستیم، اما از آنجا که عامل انسانی منجر به تصادف به آموزش، تغییر رفتار و فرهنگ سازی نیاز دارد، از همین رو به سختی تغییر پیدا می‌کند و زمان بر است.

قانع تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی از شروع دوران ابتدایی در مدارس می‌تواند مناسب‌ترین زمان برای یادگیری و احترام به قوانین و مقررات رانندگی باشد چرا که آموزش‌ها در ذهن افراد نهادینه می‌شود و می‌تواند کمک شایانی در جلوگیری از بروز حوادث و تصادفات باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار