۳ واحد پرورش شتر در شهرستان آباده اقدام به پرورش و نگهداری این دام پرسود و پربازده کردند.
کد خبر: ۷۸۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ 08 October 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کارشناس امور دام جهاد کشاورزی آباده گفت: شتر به علت دستگاه خاص گوارشی منحصر به فرد، بی‌ارزشترین گیاهان را از لحاظ تغذیه‌ای تبدیل به سلولز و انرژی می‌کند و در شرایط کم‌آبی نیز تا مدت‌ها نیازی به آب ندارد و همین امر باعث شده تا این دام به عنوان یک دام پرسود و پربازده شناخته شود و میتوان با یک برنامه ریزی صحیح از پرورش این حیوان به اشتغالزایی و تولید گوشت رسید.
نظری افزود: این حیوان در مناطق گرمسیری و کویری قابل پرورش است، اما با این وجود در شهرستان آباده سه واحد پرورش شتر فعال هستند که جمعا ۲۰ نفر شتر نگهداری می‌کنند.
وی تصریح کرد: افرادی که پروانه پرورش شتر در اختیار دارند می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی به سامانه‌های دریافت تسهیلات معرفی شده و این شغل را گسترش دهند.
کارشناس امور دام جهاد کشاورزی آباده گفت: تداوم خشکسالی، افت شدید آب‌های زیرزمینی، کاهش سطح زیرکشت محصولات زراعی و بیابانی شدن زمین‌های کشاورزی سبب ترغیب کشاورزان به پرورش و پرواربندی شتر شده است علاوه بر اینکه هزینه نگهداری از این حیوان نیز بسیار ناچیز است.
نظری با بیان اینکه شتر به شرایط آب و هوایی مختلف و انواع بیماری‌ها مقاوم است افزود: گوشت شتر از نظر میزان پروتئین برتری زیادی نسبت به سایر دام‌ها دارد و شیر این حیوان نیز دارای ویتامین‌های گروه B و C است و برای پرورش قابل توصیه است.
شهرستان آباده در شمالی‌ترین نقطه فارس و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

برچسب ها: پرورش ، شتر ، آباده ، فیلم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار