برج‌های ساعت در سراسر دنیا به عنوان نماد زیبایی و زمان‌شناسی شناخته می‌شوند. این برج‌ها در گذشته و در مراکز شهر‌ها ساخته می‌شدند تا به مردم در آگاه شدن از زمان، کمک کنند. زیرا در آن زمان داشتن ساعت‌های مچی بین مردم رواج نداشت.برج‌های ساعت اولیه، زمان را با نور خورشید مشخص می‌کردند، اما به تدریج با پیشرفت علم، این ساعت‌ها نیز به شکل ساعت‌های امروزی تغییر کردند.
کد خبر: ۷۸۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 08 October 2019
تابناک فارس به نقل از برترین‌ها: برج‌های ساعت در سراسر دنیا به عنوان نماد زیبایی و زمان‌شناسی شناخته می‌شوند. این برج‌ها در گذشته و در مراکز شهر‌ها ساخته می‌شدند تا به مردم در آگاه شدن از زمان، کمک کنند. زیرا در آن زمان داشتن ساعت‌های مچی بین مردم رواج نداشت.

برج‌های ساعت اولیه، زمان را با نور خورشید مشخص می‌کردند، اما به تدریج با پیشرفت علم، این ساعت‌ها نیز به شکل ساعت‌های امروزی تغییر کردند.

۱. برج باد‌ها

شگفت‌انگیزترین برج‌های ساعت در دنیا

برج باد‌ها در یکی از میدان‌های شهر آتن واقع شده است. این برج ساعتی هشت ضلعی از نوعی سنگ مرمر به نام «پنتیلیک» ساخته شده است. در واقع این برج، نخستین برج ساعتی در دنیا است که در حدود ۵۰ سال قبل از میلاد توسط «آندرونیک» ساخته شده است. این برج دارای ارتفاعی ۱۲ متری و یک بادگیر و یک ساعت است که با آب، زمان را مشخص می‌کند.


۲. راتوس گلوکنس‌پیل

شگفت‌انگیزترین برج‌های ساعت در دنیا

این برج ساعتی یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر مونیخ در کشور آلمان محسوب می‌شود. این ساعت در دومین مرحله از ساخت «تالار جدید» در سال ۱۹۰۸ در مونیخ ساخته شده است.

این مجموعه دارای ۳۲ مجسمه با اندازه‌های واقعی از اشخاص مختلف است که هر روز ۲ داستان از این ۳۲ شخص برای گردشگران و بازدیدکنندگان روایت می‌شود. ساختمان شهرداری شهر مونیخ که به سبک معماری گوتیک ساخته شده است نیز در نزدیکی این برج قرار دارد.


۳. ساعت نجومی پراگ

شگفت‌انگیزترین برج‌های ساعت در دنیا

ساعت نجومی پراگ در دیوار جنوبی «تالار قدیمی» در شهر پراگ واقع در جمهوری چک، قرار دارد. این ساعت که در سال ۱۴۱۰ ساخته شده است، قدیمی‌ترین ساعت نجومی دنیاست که در حال حاضر از آن استفاده می‌شود. این ساعت که ساختاری پیچیده دارد یکی جاذبه‌های گردشگری شهر پراگ محسوب می‌شود و هر ساله هزاران گردشگر از این ساعت بازدید می‌کنند.


۴. برج مینیاپولیس

شگفت‌انگیزترین برج‌های ساعت در دنیا

مینیاپولیس یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر‌های ایالت «مینه‌سوتا» است. برج ساعت این شهر بزرگ‌ترین ساعت ۴ گوشه در دنیا است که هر طرف آن ۸ متر طول دارد. این برج که ۱۰۵ متر ارتفاع دارد تا سال ۱۹۰۲ بلندترین سازه‌ی شهر مینیاپولیس نیز محسوب می‌شد.


۵. ساختمان دوکومو یوجی

شگفت‌انگیزترین برج‌های ساعت در دنیا

ساختمان دوکومو یوجی در شهر توکیو و در کشور ژاپن واقع شده است. ساعت نصب شده در این ساختمان یکی از مدرن‌ترین ساعت‌های دنیا محسوب می‌شود.

این برج ساعت با ارتفاعی ۲۴۰ متری یکی از بلندترین برج‌های ساعت در دنیا به شمار می‌آید. در قسمت بالایی این برج چراغ‌هایی وجود دارند که وضعیت آب و هوایی روز‌های آینده را نشان می‌دهند. این برج یکی از نماد‌های اصلی شهر توکیو به شمار می‌آید.


۶. برج زایتلوگا

شگفت‌انگیزترین برج‌های ساعت در دنیا

این برج که در شهر برن در کشور سوئیس قرار دارد یکی از برج‌های قرون وسطایی برجسته‌ای است که در قرن ۱۳ برای نگهبانی و به عنوان نمادی برای مرکز زندگی شهری و یادبود شهروندی و همچنین به عنوان یک برج ساعت ساخته شده است.

این شهر چندین بار دست‌خوش تغییراتی شده است، اما این برج ساعت زیبا همچنان نماد برجسته‌ی شهر برن محسوب می‌شود. این برج ساعتی جزء میراث فرهنگی یونسکو نیز محسوب می‌شود.


۷. برج ساعت آلن بردلی

شگفت‌انگیزترین برج‌های ساعت در دنیا

برج ساعت آلن بردلی در دفتر مرکزی راکول در شهرستان میلواکی در ایالات متحده واقع شده که توسط شرکت آلن بردلی ساخته شده است. از این برج ساعت در کتاب رکورد‌های گینس به عنوان بلندترین برج ساعت بدون سیم و یکی از بلندترین برج‌های ساعت ۴ طرفه در دنیا یاد شده است. ارتفاع این برج حدود ۸۷ متر است.


۸. برج الیزابت

شگفت‌انگیزترین برج‌های ساعت در دنیا

برج الیزابت در انتهای خیابان شمالی کاخ «وست مینستر» در لندن واقع شده است. علیرغم نام رسمی، این برج در سراسر جهان با نام «بیگ بن» معروف است.

برج الیزابت با ارتفاع ۹۶ متر به عنوان بلندترین ساعت سرامیکی در جهان شناخته می‌شود. این برج یکی از مهم‌ترین نماد‌های کشور انگلستان محسوب می‌شود و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر لندن نیز به حساب می‌آید.


۹. برج ابراج البیت

شگفت‌انگیزترین برج‌های ساعت در دنیا

برج ابراج البیت در شهر مکه در کشور عربستان سعودی و در فاصله چند متری با مسجد الحرام، بزرگترین مسجد جهان واقع شده است. این برج همچنین با نام برج ساعت هتل رویال مکه نیز شناخته می‌شود.

این ﺳﺎﻋﺖ ﺭﺍ ﻣﻬﻨﺪﺳﺎﻥ ﺁﻟﻤﺎﻧﯽ ﻭ ﺳﻮﺋﯿﺴﯽ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ. به ادعای مهندسان کشور عربستان، این ساعت بلندترین ساعت نصب شده در جهان است که ساخت آن در سال ۲۰۱۲ به پایان رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار