مدیر کل میراث فرهنگی فارس از تعطیلی آرامگاه حافظ در روز جمعه ۱۹ مهرماه به مدت ۳ ساعت خبر داد.
کد خبر: ۷۸۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 09 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: مجموعه فرهنگی- تاریخی آرامگاه حافظ به دلیل جایگاه ویژه در ابعاد ملی و بین المللی و حضور مستمر و گسترده گردشگران داخلی و خارجی، همیشه مورد توجه و مهیا بوده است و با توجه به در پیش بودن این مراسم، اقداماتی جهت خدمات رسانی بهتر نیز صورت پذیرفته است.

او افزود: تعویض تابلو برق و رفع اتصال برق، رنگ آمیزی مجدد حوض‌ها و پایه‌های سیستم صوتی، نقاشی نیمکت‌های و بخش‌های مورد نیاز، نصب پژکتور درنقاط تاریک تر، نورپردازی، نوسازی سطل‌های زباله، طراحی فضای سبز و پاکسازی کامل محوطه پیرامونی این مجموعه بخشی از اقداماتی صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر مراسم بزرگداشت حافظ است.

مصیب امیری تصریح کرد: با توجه به آماده سازی فضای مجموعه برای برگزاری مراسم، آرامگاه حافظ در روز جمعه ۱۹ مهرماه ۹۸، از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برای بازدید عموم تعطیل و از ساعت ۱۹ مجموعه آماده میزبانی از مراسم است.

گفتنی است، خواجه شمس‌الدین محمد، ملقب به خواجه حافظ شیرازی و مشهور به لسان الغیب در سال ۷۲۶ هجری قمری در شیراز متولد شد. این شاعر نامی در دوران جوانی بر بسیاری از علوم مذهبی و ادبی روزگار خود تسلط یافت و به یکی از مشاهیر علم و ادب دیار خود تبدل شد. او در این دوره علاوه بر اندوخته عمیق علمی و ادبی خود قرآن را نیز کامل از حفظ داشت و از این روی تخلص حافظ بر خود نهاد. این غزلسرای نامی در سال ۷۹۱ هجری قمری در شیراز چشم از جهان فرو بست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار