رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه یکی از شعارهای شهرداری و شورا شفافیت و مهمترین ابزار مبارزه با فساد و تبعیض شفافیت است، ابراز داشت: امروز پس از گذشت دو سال از عمر شورا و شهرداری، به عنوان نماینده مردم و شورا از شهردار درخواست دارم، گزارش مستند و شفافی از میزان بدهی شهرداری را از آغاز فعالیت خود در این مجموعه و وضعیت فعلی و همچنین مشکلات موجود در قراردادها و تخلفات احتمالی را به شورا و مردم ارائه کنند.
کد خبر: ۷۸۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶ 09 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: بعد از ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر شیراز، طرح عادی جمعی از اعضای شورا در خصوص طرح ارائه خدمات حمایتی به رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر با مشارکت بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و با چند تغییر به تصویب رسید.

طبق این مصوبه شهرداری شیراز با رعایت قوانین و مقرارت می‌تواند با مشارکت بخش خصوصی به ایجاد صندوق حمایتی از رانندگان حمل‌ونقل بار و مسافر اقدام کند.

شهرداری شیراز ظرف مدت حداکثر 4 ماه از زمان ابلاغ این مصوبه، باید شیوه‌‌نامه نحوه ارائه این خدمات را با رعایت این سه مورد که تهیه شیوه‌نامه در کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از سازمان‌های حمل‌ونقل بار و مسافر صورت بگیرد، کلیه خدمات مورد نظر این مصوبه تنها به رانندگان و بهره‌برداران حمل‌ونقل بار و مسافر که دارای پروانه فعالیت و اشتغال معتبر از شهرداری هستند، ارائه شود و نظام ارزیابی عملکرد رانندگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر راه‌اندازی شود و متناسب با امتیاز کسب شده، رانندگان از سطوح مختلف بهره‌مند شوند.

لایحه شهرداری در خصوص اساسنامه شرکت توسعه و ترویج فعالیت‌های گردشگری و زیارتی شهرداری شیراز مورد بحث قرار گرفت و تصویب شد.

شهردار شیراز در این خصوص گفت: ما به دنبال هدف تجاری گردشگری نیستیم، بلکه خواستار توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شیراز هستیم.

ساماندهی فاضلاب صدرا و جلوگیری از ورود فاضلاب شهر صدرا

در این جلسه نامه شرکت آب و فاضلاب شیراز مبنی بر پیشنهاد اعمال تبصره 3 ماده واحده قانون ایجاد و توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه آب شهری در خصوص درآمدهای جاری و سرمایه‌ای به تفکیک کاربری در سال 98 شهر شیراز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

شرکت آبفای شیراز مکلف است مبالغ اخذ شده خرید انشعاب آب و فاضلاب خانگی و غیرخانگی در سال جاری و سال های بعد از آن را که از شهروندان شیرازی اخذ می‌کند در برنامه‌های عمرانی جهت تکمیل مخازن مورد نیاز، توسعه شبکه و خط انتقال آب، توسعه شبکه آب در دست اجرا، اصلاح شبکه آب، اصلاح شبکه آب در دست اجرا و توسعه شبکه فاضلاب صرف کند.

این شرکت مکلف است گزارش نحوه اجرا و پیشرفت فیزیکی شبکه های فاضلاب شهری و درآمد و هزینه اقدامات عمرانی انجام شده را به صورت فصلی جهت بررسی به شورای شهر ارائه کند.

در ادامه شرکت آبفای شیراز مکلف است پیرو مصوبات سابق شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به اجرای 32200 انشعاب آب و 60238 انشعاب فاضلاب درطی 10 سال آینده به صورت سالانه اقدام و نتیجه را هر سه ماه یک بار به شورا گزارش کند.

با توجه به اینکه بیشترین تقاضاهای مردمی در خصوص اجرای خطوط فاضلاب مربوط به پهنه‌های حاشیه کمربندی جنوب شیراز است مقرر شد شرکت آب و فاضلاب با اولویت نسبت به اجرای شبکه فاضلاب جهت شهرک‌های محور جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال غرب شیراز اقدام لازم را معمول دارد.

شرکت آبفای شهر شیراز مکلف است پیرو مصوبات قبلی شورا نسبت به ساماندهی فاضلاب صدرا و جلوگیری از ورود فاضلاب شهر صدرا به سمت شیراز اقدام کند.

شرکت آبفای شهر شیراز مکلف به ساماندهی فاضلاب شهرک پردیس جوادیه است و میزان مشارکت مالی دولت و مردم در پروژه های آب و فاضلاب به تفکیک تعیین و به شورا اعلام شود.

شرکت آبفای شهر شیراز همچنین مکلف است طرح‌های خود جهت استفاده از روان‌آبها را حداکثر ظرف مدت 4 ماه تهیه و به شورا اعلام کند و میزان اعتبار تخصیص یافته دولتی جهت تصفیه خانه شماره 2 به همراه میزان خودیاری مردم را به شورا اعلام و نسبت به راه اندازی آن تسریع لازم را به عمل آورد.

همچنین مقدمات شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه شماره 3 فراهم و گزارش مربوطه تهیه و به شورا ارسال شود؛ در پایان نیز آبفا مکلف شد گزارش نحوه اجرا و کیفیت این تکالیف را به صورت فصلی به شورا ارائه کند.

نامه رئیس امور مالی شهرداری در خصوص بررسی اصلاح بودجه سال 98 شورا با نظر اعضا به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

لزوم ارائه گزارش شهرداری از مشکلات قراردادها و تخلفات احتمالی

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه یکی از شعارهای شهرداری و شورا شفافیت و مهمترین ابزار مبارزه با فساد و تبعیض شفافیت است، ابراز داشت: امروز پس از گذشت دو سال از عمر شورا و شهرداری، به عنوان نماینده مردم و شورا از شهردار درخواست دارم، گزارش مستند و شفافی از میزان بدهی شهرداری را از آغاز فعالیت خود در این مجموعه و وضعیت فعلی و همچنین مشکلات موجود در قراردادها و تخلفات احتمالی را به شورا و مردم ارائه کنند.

عبالرزاق موسوی ادامه داد:به نظر می‌رسد برخی طلبکار شده‌اند، همه مسائل باید روشن و شفاف شود. ماده 84 قانون شوراها تکلیف کرده است در موضوع نیروی انسانی نیز گزارش شفافی به مردم داده شود.

وی تصریح کرد: ما قرار بود با مردم راست و درست صحبت کنیم،من می‌دانم شفاف‌سازی هزینه دارد؛ شاید در مواردی هزینه سنگینی هم داشته باشد اما این خواست مردم است.

نظارت بر تحقق امنیت غذایی

رئیس نظام دامپزشکی استان فارس امروز مهمان شورای شهر شیراز بود.

احمدرضا تابع بردبار با بیان اینکه شورای اسلامی شهر شیراز اولین شورای شهر کشور است که از مجموعه دامپزشکی دعوت کردند، ابراز داشت: رشته دامپزشکی کهن‌تر از طب بوده و محدود به حوزه دام نیست بلکه نقش اصلی و هدف نهایی ما امنیت غذایی است.

وی ادامه داد: یک هزار و 700 نوع بیماری وجود دارد که 850 نوع آن مشترک بین انسان و دام است، اگر دامپزشکان در کنترل این بیماری‌ها توجهی نداشته باشند، هیچ پزشکی نمی‌تواند پاسخگویی آن باشد.

رئیس نظام دامپزشکی استان فارس گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه، نظارت ما بر تولید غذای مردم و رعایت مولفه‌های سلامت ضروری است تا از طریق دام نیازهای پروتئینی مردم تأمین و نیاز به واردات نداشته باشیم.

تابع بردبار افزود: در راستای انجام وظیفه خود و نظارت هرچه بهتر دچار نقایص و مشکلاتی هستیم، یکی از مشکلات ما با شهرداری شیراز است که درخواست تجاری شدن کلینیک‌های درمانی حیوانات کوچک را دارند در حالی که کلینیک‌ها درمانی و در جهت پیشگیری از بروز بیماری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار