معاون خدمات شهری شهرداری شیراز اضافه کرد: 144 نقطه آبگیر در سطح شهر شناسایی و با هماهنگی شهرداران مناطق به منظور رفع مشکلات اولویت‌بندی شده اند. همچنین بیش از دو هزار چاه جذبی سطح شهر لایروبی شده است.
کد خبر: ۷۸۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹ 09 October 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در بازدید از بالا دست و حوضچه آرامش دروازه قرآن ابراز داشت: اقداماتی که شهرداری شیراز در محدوده بالا دست دروازه قرآن و به منظور ایمن‌سازی شهری و افزایش تاب‌آوری آن در برابر سیل با نظر مشاور در حال انجام است به دو دسته اقدامات بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شود.

شهردار شیراز افزایش دو برابری ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن و ایجاد بندهای سنگی مختلف به منظور کاهش سرعت آب را از جمله اقدامات کوتاه مدت دانست و افزود: با این اقدامات تلاش داریم میزان و سرعت آب ورودی به لوله دروازه قرآن کاهش یابد و طی دو هفته آینده عملیات اجرایی آن به اتمام می‌رسد.

وی در این بازدید که با همراهی شهردار منطقه 3 شیراز و مشاور پروژه انجام شد، گفت: با کف‌برداری‌های انجام شده ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن حدود 36 هزار متر مربع فزایش یافته که این میزان برابر با 6 هزار و 500 کامیون خاکبرداری است.

شهردار شیراز اقدامات بلند مدت برای افزایش ایمنی مسیل دروازه قرآن را ایجاد سدهای خاکی در بالا دست و تعبیه یک لوله انتقال آب جدید در زیر دروازه قرآن و کنار لوله قبلی دانست و بیان کرد: اقدامات بلند مدت براساس نظر مشاور پروژه و پس از تصویب توسط مراجع ذی صلاح به ویژه سازمان آب منطقه‌ای فارس انجام می‌شود.

اسکندرپور ضمن تشکر از دادستانی شیراز به علت پشتیبانی و پیگیری‌هایی که در راستای هماهنگی دستگاه‌های مختلف برای اجرای اقدامات بالادست دروازه قرآن انجام داده، افزود: از سازمان آب منطقه‌ای فارس انتظار دارم که بخشی از مسیر حوزه آبریز دروازه قران و بستر رودخانه که توسط باغچه محدود شده را بازسازی کنند تا این مسیر به صورت کامل باز و با اقدامات دستگاه قضایی و سازمان آب منطقه‌ای فارس بازسازی مسیر انجام شود.

شهردار شیراز همچنین در صحن علنی شورای شهر ضمن ارائه گزارش عملکرد در خصوص اقدامات شهرداری در خصوص پیشگیری از سیل گفت: در این راستا بیش از 161 کیلومتر جدول روباز و 221 کیلومتر کانال روبسته لایروبی و 102 کیلومتر لوله‌گذاری جدید آب‌های سطحی انجام شد.

اسکندرپور اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر بیشترین حجم اقدامات برای آمادگی در مقابل بارش باران در مجموعه مدیریت شهری انجام شده است.

شناسایی 144 نقطه آبگیر در سطح شهر شیراز

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد از مجموعه اقدامات شهرداری برای مقابله با سیل و بارش باران گفت: اقدامات کوتاه مدت شهرداری شیراز برای مقابله با بارش باران از ابتدای خردادماه آغاز شده است.

محمدحسن پور با بیان اینکه در سطح شهر شیراز 52 حوزه آبریز وجود دارد، ادامه داد: چهار حوزه آبریز دروازه قرآن، سعدی، دراک و رودخانه خشک نیازمند توجه ویژه بود و در این راستا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این حوزه‌ها در اولویت اقدامات شهرداری شیراز قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز اضافه کرد: 144 نقطه آبگیر در سطح شهر شناسایی و با هماهنگی شهرداران مناطق به منظور رفع مشکلات اولویت‌بندی شده اند. همچنین بیش از دو هزار چاه جذبی سطح شهر لایروبی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بیش از 30 کیلومتر از رودخانه خشک و 23 کیلومتر از رودخانه چنارراهدار عملیات خاکبرداری، جمع اوری نخاله و اصلاح شیب شکن انجام شده است.

محمدحسن پور از برگزاری مانور گسترده سیل در سطح شهر شیراز خبر داد و افزود: به منظور افزایش امادگی مجموعه نیروهای شهرداری اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران، مانور سیل و بازدیدهای متعدد از نقاط مختلف سطح شهر کرده ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد که پاییز و زمستان امسال را با آمادگی نیروی انسانی، فراهم سازی امکانات، برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار