یک متخصص طب سنتی گفت: درمان‌های طب سنتی تنها می‌توانند به کنترل دیابت کمک کنند و نقش مکمل را داشته باشند.
کد خبر: ۷۸۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸ 09 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مامک هاشمی متخصص طب سنتی و استادیار علوم پزشکی درباره تأثیر طب سنتی در درمان دیابت اظهار کرد: طب سنتی تنها می‌تواند به درمان دیابت کمک کند، ولی اینکه با طب سنتی بتوانیم دیابت را صددرصد درمان کنیم تصوری اشتباه است بنابراین مبتلایان به دیابت نباید دارو‌های شیمیایی خود را قطع کنند.

او بیان کرد: درمان‌های طب سنتی برای کنترل دیابت کمک می‌کنند که مقدار داروی شیمیایی مصرفی بیمار یا انسولین تزریقی‌ کاهش پیدا کند البته این میزان کاهش را باید پزشک تعیین کند؛ در طب سنتی گیاهان زیادی وجود دارند که می‌توانند قند خون را کاهش دهند، ولی پایین آمدن قند خون به معنای درمان دیابت نیست، درمان وقتی است که فرد بدون مصرف دارو‌های شیمیایی یا گیاهی قند خونش در محدوده طبیعی باشد.

هاشمی افزود: تغییر سبک زندگی، بهبود وضعیت گوارش و اصلاح رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در درمان دبابت از دیدگاه طب سنتی دارد.

در هم خوری نکنید تا قند خون شما کنترل شود
این متخصص طب سنتی تأکید کرد: یک راهکار بسیار مؤثر در کنترل فشار و قند خون، کبد چرب و بیماری‌های متابولیکی مانند دیابت پرهیز از در هم خوری است، در هم خوری به این معنی است که در یک وعده غذایی فرد چندین غذای مختلف را در کنار هم بخورد، بنابراین بهتر است که در هر وعده غذایی یک نوع غذا با آرامش کامل و بدون مخلفات خورده تا غذا به خوبی هضم شود و فرد از ابتلا به بیماری‌های ذکر شده در امان بماند.

او تصریح کرد: کاهش وزن به درمان دیابت بسیار کمک می‌کند، بنابراین مبتلایان به دیابت که به اضافه وزن یا چاقی دچار هستند باید وزن خود را کاهش دهند؛ خوب جویدن غذا هم می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله دیابت مؤثر باشد.

 

کاهش قند خون با ماساژ بدن
هاشمی گفت: ماساژ عمومی بدن به ویژه ناحیه شکم، پشت و اندام‌ها در کاهش قند خون بسیار مؤثر است، ماساژ عمومی بدن علاوه بر کاهش قند خون می‌تواند بسیاری از فاکتور‌های خونی را هم اصلاح کند، پیشنهاد می‌شود مبتلایان به دیابت به طور منظم و هفتگی ماساژ عمومی آرام‌بخش را در برنامه خود داشته باشند.

 

او یادآوری کرد: طب سنتی علاوه بر کمک به درمان دیابت در بهبود عوارض ناشی از دیابت مانند زخم‌‌های دیابتی هم بسیار مؤثر است در طب سنتی با استفاده از اصلاح تغذیه، درمان‌های موضعی، دارو‌هایی برای پانسمان زخم و زالو درمانی می‌توانیم به بهبود زخم پای دیابتی و جلوگیری از قطع شدن عضو کمک کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار