معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: آمار زوار اربعین فارس نسبت به سال گذشته افزایش 100درصدی داشته اما باکمال تعجب تنها یک پرواز به فارس اختصاص داده شده است!
کد خبر: ۷۸۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 10 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:ظفر افشون امروز با ابراز تاسف از نبود یا تعداد اندک پرواز مستقیم شیراز به عراق در ایام اربعین و سایر ایام سال اظهار داشت: همه باید یاری کنند تا این پروازها در فارس شکل گیرد.

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام زوار اربعین گفت: پارسال 80 هزار و 500 نفر با احتساب زوار کهکیلویه و بویراحمد ثبت‌نام کرده بودند درصورتی‌که امسال تنها در استان فارس تا این لحظه 177هزار نفر ثبت نام کرده که یک افزایش 100درصدی را نشان می دهد.

معاون استاندار فارس درعین‌حال گفت: باوجود چنین جمعیتی بنده واقعاً متحیرم که چرا در این ایام نباید حداقل چند پرواز مستقیم از شیراز به عراق داشته باشیم!

وی خاطرنشان کرد: دولت هما را مسئول کرده تا با قیمت 2 میلیون و 200 هزارتومان مسافران شیراز را به عراق انتقال دهند اما آن‌ها می‌گویند 4 بار باید برویم و برگردیم تا یک هزینه یک سفر را درآوریم؛ لذا برای ما صرفه اقتصادی ندارد.

افشون همچنین گفت: اگر با شرکت‌های دیگر قرارداد بسته شود، زمینه ایجاد پروازها فراهم خواهد شد و از رسانه‌ها نیز انتظار داریم به ما کمک کنند تا حداقل یک پرواز ثابت از شیراز به نجف و بالعکس برقرار شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نظر بنده این است که یکی دو تا آژانس هواپیمایی در نجف مستقر شود.

وی در پایان نیز تأکید کرد: به‌هرحال باید دست‌به‌دست هم داد تا کاری برای استان صورت گیرد که در این راستا اداره حج و زیارت هم قطعاً همکاری می‌کند.

سخنان معاون استاندار فارس در حالی است که پیش از این رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفته بود در ایام اربعین 4 پرواز در مسیر شیراز-نجف دایر می شود.

جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود: سازمان هواپیمایی کشوری برای فرودگاه شهید دستغیب شیراز مجوز پرواز فوق‌العاده اربعین صادر کرده است.

بنا به گفته جعفرزاده ایران‌ایر در روزهای 22 و 29 مهرماه دو پرواز رفت‌وبرگشت در مسیر شیراز-نجف برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین 1383 پرواز در کل کشور دائر شده است، همچنین گفته بود اگر شرکت‌های هواپیمایی درخواستی برای صدور مجوز پرواز فوق‌العاده از شیراز ارائه دهند، حتماً موافقت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار