مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان:
مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان به بانوان توصیه کرد که برای حضور در مراسم اربعین حسینی از سفر انفرادی پرهیز سعی کنند به صورت گروهی اعزام شوند.
کد خبر: ۷۸۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 13 October 2019

ناصر حویزاوی اظهار کرد: ثبت نام در سامانه سماح از مرز دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز عبور کرده و پیش بینی می شود به بیش از سه میلیون نفر برسد که ۱۰ درصد از این ثبت نامی ها به استان خوزستان اختصاص دارد.

وی افزود: ثبت نام در سامانه‌ سماح خوشبختانه به یک فرهنگ در میان عاشقان حسینی تبدیل شده و از مردم بابت نهادینه سازی آن در جامعه تشکر می‌کنیم.

حویزاوی بیان کرد: شاید عده‌ای برای بحث بیمه از این سامانه انتقاد داشته باشند ولی بیمه یک نیاز ضروری برای مسافرانی است که در این حرکت عظیم شرکت می کنند، چون در شرایط عادی هم برخی افراد به دلیل سکته قلبی، بیماری ریوی و یا تصادف دچار سانحه یا خطرات جانی می‌شوند که تمامی هزینه‌های درمانی، بستری و جابجایی این افراد تنها با ۱۵ هزار تومان هزینه بیمه انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان تصریح کرد: به زائران حسینی توصیه می کنیم با توجه به گرمای هوا حتماً بطری آب همراه خود داشته و نوشیدنی زیادی در طول سفر مصرف می‌کنند؛ البته باید از آب شرب کاملا بهداشتی نیز استفاده داشته باشند.

حویزاوی با اشاره به اینکه جمعیت زیادی در مرزها حضور دارند، بیان کرد: از تمامی زائران حسینی درخواست داریم تا با توجه به گرمای هوا ساعت حرکت خود را طوری تنظیم کنند که گرما زده نشوند چون تابش آفتاب و گرمازدگی عواقبی برای آنها به دنبال دارد.

وی با تقدیر از همکاری مردم خوزستان برای پذیرایی از زائران حسینی گفت: از تمامی مردم این استان تقاضا دارم تا به موکب ها کمک کنند چون حرکت امسال بسیار وسیع‌تر از سنوات گذشته است و مواکب نیز با کمک خیران نسبت به خدمات رسانی اقدام می کنند.

حویزاوی بیان کرد: در حال حاضر زائران حسینی هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت تردد دارند و جاده های منتهی به مرز در لاین رفت و برگشت دارای ترافیک هستند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با اشاره به لزوم رعایت بهداشت فردی و محیطی گفت: متأسفانه لیوان های یکبار مصرف بسیاری در مرزها استفاده شده و از تمامی زائران حسینی تقاضا داریم که حتماً یک لیوان شخصی همراه خود داشته باشند تا این حجم زباله ها کاهش پیدا کند چون اثرات بدی برای محیط زیست دارد.

حویزاوی افزود: سازمان‌های مردم نهاد خصوصاً محیط زیستی می توانند اردوهای پاکسازی را برگزار کنند و فرهنگ سازی لازم را با برنامه‌ها و توصیه‌های مختلف برای کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف داشته باشند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز می تواند با برگزاری اردوهای دانش آموزی شرایط را برای آشنایی دانش آموزان با شیوه خدمت رسانی در ایام اربعین، فضای معنوی موجود در مرزها و قیام عاشورا فراهم کند.

بانوان سفر انفرادی نداشته باشند

حویزاوی همچنین گفت: به بانوان توصیه می شود که از سفر انفرادی پرهیز و به صورت گروهی برای زیارت عتبات عازم کشور عراق شوند و حتماً در کاروان های خود چند نفر مرد همراه آنها باشد.

مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان با اشاره به اینکه حرکت زیبای کاروان اهواز زینت بخش سفر باشکوه اربعین است، یادآور شد: مردم ساکن در شهرهای منتهی به مرزهای استان خوزستان با تمام وجود خانه، زندگی و اموال خود را پای کار آورده و با آغوش باز در خانه های خود از زائران حسینی استقبال می کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار