به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از افزایش سطح زیر کشت یونجه در این شهرستان خبر داد و گفت: با افزایش قیمت یونجه افزایش تقاضا برای کشت افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۸۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸ 11 October 2019
 
عزیز رحیمی، با بیان اینکه کشت یونجه در این شهرستان به صورت بهاره وپاییزه انجام می‌شود گفت: کشت پاییزه از بیستم شهریو رآغاز و تا پانزدهم مهر ماه ادامه داشت.
وی افزود: بیش از سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مرودشت به کشت یونجه اختصاص یافت که با توجه به قیمت بالای یونجه با افزایش ده درصدی کشت نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با تشریح اینکه یونجه در تناوب با گیاهان دیگر گیاهی مطلوب است، تصریح کرد: این گیاه به دلیل وجود پروتئین، مواد غذایی مختلف از جمله کلسیم و حتی انواع ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های A و C در تغذیه وسلامت دام بسیار مهم و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
رحیمی گفت: خاک‌های خنثی تا قلیایی این شهرستان، شرایط را برای کشت این محصول بسیار مساعد کرده است و محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز دامداری‌های منطقه در صورت مازاد بودن به شهرستان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.
وی اظهار داشت:یونجه سبب حاصلخیزی خاک زمین‌های کشاورزی می‌شود و ریشه آن بزرگترین تثبیت کننده ازت در خاک است و نیاز به کود‌های ازته را در زراعت‌های بعدی تا حدودی برطرف می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار