رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد اعلام کرد در پی استفاده از قطره غیرمجاز ضدشپش در مدارس، باعث ریزش موی برخی دانش‌آموزان شده است.
کد خبر: ۷۸۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 14 October 2019

در پی ریزش موی جمعی از دانش آموزان شهرستان لامرد، شبکه بهداشت و درمان لامرد خواستار جمع آوری قطره غیرمجاز ضد شپش در سطح مدارس شهرستان شد.

«محمد احمدی» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد با اعلام این خبر گفت: مدتی است یک نوع قطره غیر مجاز ضد شپش با عنوان «تیر خلاص شپش» در سطح مدارس توزیع می شود که مورد تایید این اداره نیست.

وی افزود : متاسفانه‌ این قطره از سوی برخی در بازار لامرد و جلو در مدارس فروخته می شود و تعداد زیادی از والدین نیز به علت ترس از شپش و یا پیشگیری از سرایت آن به فرزندان‌شان آن را خریداری و مورد استفاده قرار می‌دهند که در روزهای اخیر بسیاری از دانش آموزان پس از مصرف آن با ریزش مو و مشکلات پوستی مواجه شده‌اند که تاکید می‌شود والدین از تهیه و مصرف این داروهای غیر مجاز خودداری کنند.

احمدی همچنین گفت: هرگونه مواد دارویی و بهداشتی که توسط آموزشگاه یا مدارس برای مصرف تهیه می‌شود باید دارای مجوز و نشان سازمان غذا و دارو که عبارت از لوگوی سازمان غذا و دارو (سیب) و شماره پروانه بهداشتی است، باشد.

برچسب ها: دانش آموز ، لامرد ، قطره ، شپش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار