معاون برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت:صنایع غذایی، شیمیایی، سلولزی و فلزی و واحد‌های صنفی بیشترین تعداد واگذاری‌ها را به خود اختصاص داده اند.
کد خبر: ۷۸۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 14 October 2019

معاون برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از انعقاد قرارداد با ۱۴۰ سرمایه گذار جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

مهران خاکساری افزود:در قالب این قرارداد‌ها افزون بر ۲۶ هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده است.

او افزود:صنایع غذایی، شیمیایی، سلولزی و فلزی و واحد‌های صنفی بیشترین تعداد واگذاری‌ها را به خود اختصاص داده اند.

معاون برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه واگذاری زمین در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی انجام می‌شود گفت: شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، داراب، فیروزآباد، لار، استهبان و ملوسجان بیشترین واگذاری‌ها را به خود اختصاص داده اند.

او در ادامه از بهره برداری از ۱۱۷ واحد با اشتغال ۷۲۴ نفر در ۶ ماهه اول امسال خبر داد و گفت:برای بهره برداری از این واحد‌ها افزون بر ۱۲۶۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

خاکساری با اشاره به شرایط و مشوق‌های واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی استان در راستای تحقق رونق تولید، گفت: واگذاری در شهرک‌ها و نواحی کم تقاضا محور، استان بصورت ۱۰ درصد نقد با اقساط ۴۸ ماهه و در مناطق برخوردار با ۲۰ درصد نقد با اقساط ۳۶ ماهه بدون سود و کارمزد انجام می‌شود و چنانچه واحد‌ها در مدت یک سال موفق به پروانه بهره برداری شوند مشمول تخفیف ۱۰ درصدی می‌شوند.

او با بیان اینکه این شرکت در بخش زیرساختی این شرکت با ایجاد ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر استان، نقش مهمی در بسترسازی به منظور استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی ایفا کرده است، گفت: در حال حاضر از بیش از ۷ هزار و ۲۷۰ هکتار اراضی در اختیار این شهرک ۵۳۰۰ هکتار آن عملیاتی و ۳۵۰۰ هکتار نیز زمین صنعتی است.

معاون برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه امسال واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی تقاضا محور بصورت مزایده‌ای انجام می‌شود، گفت: این موضوع در راستای شفاف سازی، جلوگیری از رانت و ایجاد فرصت برابر برای متقاضیان انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار