رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با ابراز تاسف از بایکوت خبری مراسم اربعین گفت: باید همه توان نظام اسلامی برای بازنمایی هرچه بهتر و هنرمندانه این تجمع عظیم و راهپیمایی اربعین بسیج شود.
کد خبر: ۷۸۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 14 October 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:جمشید جعفرپور در خصوص پیاده روی اربعین گفت: راهپیمایی اربعین نماد باشکوهی از قدرت نمایی جهان اسلام ،مسلمین و بویژه شیعیان است،هیچ تجمعی در کره زمین نداریم که یک جمعیت ۲۰میلیونی دور هم برای یک هدف و آرمان جمع شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دلیل اهمیت این مراسم علاوه بر بحث کمیت جمعیتی که در آن حضور پیدا می کنند، بحث محتوا و پیامی آن است که باعث شده است این جمعیت عظیم دور هم جمع شوندو آن مبارزه با ظلم و بی عدالتی و تقویت ابعادی چون توحید و وحدت مسلمانان است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) علیه بی عدالتی و ظلمی که درجامعه حاکم بود بپا خواست و مسلمانان در راهپیمایی اربعین سید و سالارشهدا نیزبا همین هدف به میدان می آیید و به جهانیان اعلام می کنند که جامعه مسلمین در مقابل هر ظلم و استبدادی خواهد ایستاد.

جعفرپور بیان کرد: اربعین و حضور در راهپیمایی این ایام یک فرهنگ دینی است که باید همه ارکان و ابعاد نظام اسلامی به فکر تقویت آن باشند، متاسفانه در این ایام شاهد برخی اظهار نظرها و فضاسازی برخی رسانه های خارجی برای تضعیف این مراسم هستیم که این حرکت ها را ما محکوم می کنیم.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر رسانه ها اجازه دهند که پیام این تجمع به گوش جهانیان برسد قطعا مردم دنیا متوجه آن پیام می شوند اما در این ایام شاهد بودیم که مراسم اربعین با یک بایکوت خبری مواجهه می شود که مبادا این اتفاق بزرگ فکر مردمان دیگر را به خودش مشغول نکند و آنها را به تفکر وادار نکند. جعفرپور در پایان خاطر نشان کرد: باید همه توان نظام اسلامی برای بازنمایی هرچه بهتر و هنرمندانه این تجمع عظیم و راهپیمایی اربعین بسیج شود، این اتفاق حادثه کوچکی نیست که از کنار به راحتی عبور کنیم، حادثه ای مردمی و خودجوش است که باید تمامی ابعاد آن ثبت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار