نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگری در کشور ما یک سهل و ممتنع شده است، گفت: سهل است برای این که امکانات و ظرفیت ها و آثار تاریخی لازم و شخصیت فرهنگی مردم را داریم؛ممتنع است زیرا تکلیف ما با این مساله روشن نیست.
کد خبر: ۷۸۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 16 October 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فرج‌الله رجبی افزود: گردشگری مثل مقوله ایرانی بودن است که برخی با نگاه ابهام و تردید و شک به آن نگاه می‌کنند،یکبار نمی‌نشینیم تا تکلیف خود را با این‌ها روشن کنیم.
وی ادامه داد: تا زمانی که تریبون‌های رسمی به گردشگری نگاه تردیدآمیز دارند نمی توانیم این حوزه را توسعه دهیم لذا باید تکلیف خود را روشن کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در بعضی از حوزه های گردشگری به دلیل الزامات خاص فرهنگی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم اما در بعضی از حوزه‌ها می‌توانیم و باید درآمد داشته باشیم و آماری که از این ماجرا داده می‌شود ناراحت کننده است.

رجبی اظهار کرد: بوم‌گردی راه افتاده است اما بوم‌گردی در مقابل این همه ظرفیت میراثی اولویت چندم است؟ بوم‌گردی برای کسانی اولویت است که این همه ظرفیت ندارند در حالی که در استان فارس آثار باستانی زیادی وجود دارد و در کنار آن نیز با توریسم سلامت و توریست فرهنگی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: مشکل عمده در گردشگری این است که ما خودمان نسبت به گردشگری تعیین تکلیف نکردیم، حداقل ننشسته‌ایم به صراحت بگوییم این نوع گردشگری را قبول داریم و این نوع را قبول نداریم و به همین دلیل است که وقتی یک مرکز گردشگری راه‌اندازی می‌شود یک عده شروع به سر و صدا می‌کنند که فساد شد.
رجبی بیان کرد: تا تکلیف خود را با گردشگری مشخص نکنیم همه برنامه‌های گردشگری ما در سایه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار