معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش فارس گفت : به‌منظور تحت پوشش قرار دادن بی‌سوادان نابینا و ناشنوا ، کارگاه آموزشی خط بریل و زبان اشاره برای آموزش‌دهندگان سوادآموزی فارس برگزار گردد .
کد خبر: ۷۸۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 16 October 2019

دکتر بهزاد نوروزی چگینی در جلسه سوادآموزی قطب شرق استان به میزبانی شیبکوه، با اشاره به‌ضرورت اجرا و تحقق عدالت آموزشی در بین آحاد افراد جامعه گفت : افراد نابینا و ناشنوا نیز حقوق خاص خود را در جامعه دارند و یکی از این حقوق مسلم حق تعلیم و آموزش است و ما به‌عنوان مسئولان سوادآموزی باید حتی‌المقدور شرایط را برای آموزش افراد بزرگسال که نابینا و یا ناشنوا هستند فراهم کنیم.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش فارس افزود: بر همین اساس طی هماهنگی که با اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان به‌عمل‌آمده ،مقرر گردیده کارگاه آموزشی آموزش خط بریل برای آموزش‌دهندگان سوادآموزی برگزار گردد تا آنها پس از فراگیری این نوع خط بتوانند سوادآموزان نابینا در سطح استان را نیز مورد آموزش و تعلیم قرار دهند.

دکتر نوروزی با اشاره به حضور یک نماینده از هر منطقه‌ی آموزشی از سراسر استان در این کارگاه ، گفت : پس از برگزاری این کارگاه و تحلیل و ارزیابی نتایج آن، در صورت مفید و مؤثر بودن ،کارگاه آموزش زبان اشاره ویژه ناشنوایان نیز با هماهنگی اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان برگزار خواهد شد.

وی همچنین ضمن تشریح روند پرداخت بیمه و نیز حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان سوادآموزی گفت: پرداخت حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان سوادآموزی بر اساس تعداد قبولی آن‌ها در هر کلاس است.

جلسه سوادآموزی قطب شرق استان فارس با حضور کارشناسان سوادآموزی ادارات آموزش‌وپرورش شیبکوه، فورگ، داراب، زرین‌دشت، فسا، ششده و قره‌بلاغ، استهبان، نی‌ریز، سروستان، جهرم و خفر در شیبکوه برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار