افزایش میزان مشارکت مردم موجب اجرای موفق پروژه‌های آبخیزداری است.
کد خبر: ۷۸۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ 18 October 2019

سید مصطفی ابوهاشم معاون دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه بازدید از فعالیت‌های آبخیزداری در مناطق مختلف استان ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته و عملکرد مثبت فعالیت‌های آبخیزداری، بر اثر بخشی پروژه‌های آبخیزداری در نقاط مختلف استان تاکید و گفت: با گسترش این فعالیت‌ها بتوان در راستای مدیریت بهتر منابع آب و خاک در حوضه‌های آبخیز کشور گام‌های مهمی برداشت.

او با اشاره به اجرای پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری افزود: خوشبختانه با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و فرمان ایشان در این راستا شاهد انقلاب بزرگی در عرصه‌های منابع طبیعی کشور در جهت مدیریت بهینه و اصولی بخصوص بحث کنترل سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی بویژه در مناطق محروم و دور افتاده بودیم.

ابوهاشم وی بر ضرورت نظارت دقیق‌تر بر عملکرد پیمانکاران تاکید کرد و ادامه داد: نباید کیفیت فدای سرعت شود و در عین حال که پروژه‌ها را با سرعت مناسب به پیش میبریم نظارت کافی و لازم را نیز درجهت انجام بهتر و با کیفیت‌تر پروژه‌ها به کار گیریم.

شاپور حاجیان رئیس گروه طرح‌های آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و ناظر پروژه‌های آبخیزداری استان فارس هم گفت: طی بازدید‌های به عمل آمده از روند اجرای پروژه‌ها در نقاط مختلف استان، پیشرفت فیزیکی مناسبی در اکثر آن‌ها قابل مشاهده است و امیدواریم تمامی این پروژه‌ها پیش از فصل بارش به بهره برداری رسیده تا مردم نیز از برکات آن‌ها بهره‌مند شوند.

او افزود: با توجه به پتانسیل خوب مناطق و حوضه‌های آبخیزدار به نظر می‌رسد همگام کردن مردم نقش بسزایی در پیشبرد اهداف سازمانی بویژه تسریع در امر حفاظت از منابع آبی و خاکی داشته است.

منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با اشاره به مجموع پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده در سال جاری، گفت: امسال ۴۱ پروژه آبخیزداری در استان فارس به اجرا در می‌آید که برای ساخت آن‌ها اعتباری بالغ بر ۵۲۸ میلیارد ریال پیش بینی شده که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین و هزینه خواهد شد.

او افزود: با تکمیل این پروژه‌ها بطور متوسط ۲۴ میلیون و ۸۶۳ هزار مترمکعب آب در سال ذخیره و به سفره‌های آب زیرزمینی منتقل خواهد شد.

منتصری با اشاره به اهداف مهم اجرای پروژه‌های آبخیزداری تصریح کرد: جلوگیری از فرسایش خاک واتلاف آب، کنترل رواناب‌های سطحی و تغذیه منابع و سفره‌های آب زیرزمینی از جمله اهداف مهم این پروژه هاست.

هیات کارشناسی سازمان از ۱۳ پروژه در حال اجرا در ۱۰ شهرستان فارس بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرای آن‌ها قرار گرفتند. این پروژه‌ها شامل: چیکان مورزیان، کرخه و کارون شهرستان سپیدان، پالنگری مرودشت، رحیم آباد و قوام آباد پاسارگاد، گل میشی استهبان، مشکان نیریز، خسویه داراب، تنگاب گراش، عماد شهر، درز و سایبان و فرشته جان جویم لارستان، گدامچه جهرم و فتح آباد شهرستان کوار است که در مدت یک هفته مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار